-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Cadillac STS for Europa
Som en av svært få norske journalister har Trygve Bæra kjørt Cadillac STS i europeisk utgave. Her er hans inntrykk av den amerikanske luksuscruiseren.
Chassiset er satt opp spesielt med tanke på det europeiske markedet. Den drøyt 1,7 tonn tunge bilen viser derfor gode dynamiske egenskaper, med liten tendens til krenging og duving. Fortsatt er styringen et av de punktene hvor vi får signaler om at vi sitter i en amerikansk bil. Styreservoen er kraftig, men progressiv, så i høyere hastigheter er den forholdsvis kontant.
V6 med 257 hk blir bestselgeren, en motor hvor 90 prosent av maks dreiemoment på 342 Nm er til stede helt fra 1600 til 5800 omdreininger. Elektronisk stabilitetskontroll, ESP, som hos Cadillac kalles StabiliTrak, hører til standardutstyret.
Mye arbeid er lagt ned i støydempingen i de ulike delene av bilen, samtidig som den ønskede lyden er utviklet i samarbeid med Bose. Åtte høyttalere er standard, men i en 25.000 kroner dyrere Launch Edition får du Surround-system med 15 høyttalere. Da følger også navigasjonssystem, elektronisk styring av hjuloppheng (Magnetic Ride Control) og oppvarmet ratt med på kjøpet.
I løpet av mai er de første STS på plass hos norske forhandlere. Importøren ser ikke akkurat for seg noe rush, de forventer å selge fem biler i år. Kanskje ikke så rart når den skal sloss mot konkurrenter som BMW 5, Lexus GS, Mercedes-Benz E-Klasse og Audi A6. De norske prisene blir som følger:
- V6 Elegance: 859.500,-
- V6 Launch Edition: 884.500,-
- V8 Elegance: 1.127.000,-
- V8 Launch Edition: 1.157.000,-
Mer om nye Cadillac STS kan du lese i Bil nummer 6.