-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fornyet bestselger, også hybrid
Det går ikke upåaktet hen når Toyota fornyer sin bestselger på personbilfronten i USA. Men Europa må vær så god klare seg uten Camry. Så forskjellig er smaken.
Gjennom en årrekke har Camry toppet personbilsalget i USA, på samme måte som Fords F-serie har vært bestselger blant truckene. 10 millioner Camry er produsert siden den første gang så dagens lys i 1983. Av disse har 65 % blitt solgt i Statene mens resten er fordelt på 104 andre land.
For kjedelig
Da sjette generasjon Camry nå ble lansert i Detroit, fikk de som bivånet seansen møte mer moderne linjer og en bil som har fått løftet sine kjøreegenskaper. Likevel er du ikke i tvil om at den fortsatt er en Camry.
- Amerikanerne er glade i sine Camryer, og selv om bilene har høy annenhåndsverdi, forblir mange av dem i slekta også etter at en nyere familiebil er innkjøpt. Mange synes at dagens Camry er litt for mye pappas bil eller smør og brød – ikke spennende nok. Det vil vi nå rette på, sa Toyotas talsmann da nykommeren ble vist.
God økonomi
Tre motoralternativer blir nå tilgjengelige. Innstegmodellen har den velkjente 2,4-liters fireren som yter 156 hk. Alternativene er en ny 3,5-liters V6 på 268 hk og en helt ny hybridmodell. Den yter 192 hester fra en kombinasjon av en 2,4-liters bensinmotor (147 hk) og elmotorer. Til sammen gir dette de samme ytelsene som dagens V6-motor med vesentlig reduksjon av forbruk og utslipp.
Interessen for hybridbiler er meget høy i USA for tiden, så trolig er dette en fornuftig investering for de som vil ha høyest mulig innbyttepris om 2-3 år.
Flere på gang
På Chicago-utstillingen som går av stabelen om noen uker, vil Camry også vises i Lexus-utgave. Da heter den ES med et tall bak. Og når vi først snakker om Chicago, kan vi jo nevne at de der også viser andre generasjon av sin Tundra truck. Godt vi har noe å se frem til.