-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Chrysler Voyager 2.4 LX
Når en kommer fra Sebring er Voyager en skikkelig opptur når det gjelder både komfort og finish.

Først publisert i BIL 6 - 2001.
Amerikanske biler har vært inne i en periode med identitetskrise. Den stadig tøffere konkurransen fra de japanske produsentene, sammen med det faktum at amerikanerne ikke stiller de samme kravene til finish som europeere, har gjort at de amerikanske merkene har forblitt eksotiske på det europeiske markedet.
Chrysler Voyager er kanskje unntaket. Den har vist veien når det gjelder flerbruksbiler og i ny tapping er den mer amerikansk enn tidligere. Det nye interiøret og utformingen av dashbordet gjør at den fra førerplassen oppleves som en van, og du er ikke i tvil om at du sitter i en amerikaner. Den er riktignok produsert i Østerrike, men er av amerikansk herkomst.
Mens Sebring på mange områder ga et meget billig inntrykk, virker Voyager vesentlig mer solid. Finishen er bedre, støykomforten er vesentlig bedre og fjæringskomforten likeså. Selv når den er fulllastet takler den norsk telehiv uten større problemer, men motoren har ikke mye å stille opp med i bakkene. 2.4-literen med 147 hk får slite, og forbikjøringer må planlegges nøye. Skal du ha litt mer krutt, må du nok belage deg på å gå opp til 3,3-liters V6-motoren, eller 2,5-liters turbodieselmotoren som har hele 312 Nm dreiemoment.
Vår bil var en syvseter med to separate seter på midten og en treseter helt bak. Treseteren kan skyves forover slik at du enkelt kan utvide bagasjekapasiteten, men du kniper da kraftig benplassen for eventuelle passasjerer i treseteren. De to setene i midtraden er enkle å ta ut, men tunge å håndtere. Voyager LX kan også leveres som seksseter med seks separate seter.
Sidedørene bak er tunge, og LX-utgaven har derfor elektrisk åpning og lukking av disse. Denne funksjonen kan også styres med fjernkontroll. Utstyrsnivået er det ikke noe å utsette på, bare stabilitetskontrollen mangler.
Voyager er et meget positivt bekjentskap, og hever Chryslers image når det gjelder finish vesentlig. Rimeligste Voyager, 2.4 SE, koster 449.100 kroner.
CHRYSLER VOYAGER 2.4 LX:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 2429 ccm. Effekt: 108 kW (147 hk) v/5000 o/min. Dreiemoment: 226 Nm v/4000 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 4A.
Dekk: 215/65SR16.
Mål: Lengde: 480,3 cm. Bredde: 199,7* cm. Høyde: 180,3 cm. Akselavstand: 287,8 cm. Sporvidde f/b: 160,0/162,6 cm.
Egenvekt m/fører: 1965 kg. Tillatt totalvekt: 2485 kg. Maks tilhengervekt: 1600 kg. Maks vogntogvekt: 4085 kg. Maks taklast: 68 kg.
Bagasjerom: 440/1290 liter (VDA).
Tankvolum: 72 liter.
Aks. 0 - 100: 16,0 sek
Toppfart: 177 km/t
Forbruk bykjøring: 1,59 l/mil
Forbruk landevei: 0,98 l/mil
Forbruk snitt: 1,20 l/mil
Pris: kr. 518.000,-
Forbruk i følge 99/17/EU. Bredden er oppgitt inkl.speil.