-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Konklusjon
Testvurdering:
Mégane: 5. ZX og Golf: 4.
Ingen av de tre testbilene fikk hjertet til å slå raskere, men når vi skulle summere inntrykkene var ikke testlaget i tvil; Mégane falt best i smak. Bortsett fra styringen som er litt tung og som på svingete vei krever mer jobbing enn ventet, er dette en utrolig lettkjørt og trivelig bil. Fjæring og demping er på den stramme siden og den som venter "fransk" fjæringskomfort blir litt skuffet.
Mégane mangler de store høydepunktene, men så er det heller ikke mye å sette fingeren på. Den er lettkjørt og praktisk, en bil det er lett å leve med! Og med en prislapp på, i denne sammenheng, beskjedne 167.000 kroner, er den vår vinner.
ZX har et par sære løsninger og på grunn av litt dårlig støydemping mot motoren gir den et litt billigere inntrykk enn de to konkurrentene. Men støynivået er lavt, og er du på jakt etter en bil med maks komfort, er det vanskelig å komme utenom ZX, lavt støynivå og førsteklasses fjæringskomfort er sterke egenskaper. Den er velutstyrt når det gjelder luksusutstyr, og har blant annet baksetet som kan flyttes. Men vi savner hodestøtter på baksetet og også kollisjonsputen på passasjersiden.
Golf virker robust og med den nye 1,6-litersmotoren har den fått den motoren den fortjener. Komforten er ikke helt på høyde med ZX, og Golfen gir et kanskje unødvendig tungt inntrykk. Utstyrsnivået er rimelig bra, men prisen kan skremme noen og enhver. Selv om Golf sikkert holder seg bedre i pris enn sine franske konkurrenter, skal mellomlegget finansieres og prisdifferansen mellom en Mégane og en Golf er for stor.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data