-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Ny generasjon Type R
Her er Honda ute og tester neste generasjon Civic Type R. Fortsatt er den godt maskert, men våre fotografer lar seg ikke lure.
Honda-folket har antagelig hatt det mest morsomt da de kamuflerte grillen med nyrene som sender tankene i retning Bayern. Men bilen er så langt fra tysk som den bli.
Dagens Civic Type R kom på markedet i 2016 og er utvilsomt blant de mest lekne i segmentet, selv om den i siste tapning er blitt vesentlig mer komfortabel enn forgjengerne.
I forbindelse med nyeste generasjon Civic lanserte Honda en ny plattform, og denne vil trolig også ligge under neste generasjon, om enn i en modifisert utgave.
En ny generasjon Civic er ventet på markedet om et års tid som 2022-modell, og trolig kan Type R lanseres omtrent samtidig som «melk-og-brød» modellene.
Dimensjonene ser ifølge våre fotografer ut til å samsvare med dagens modell, men det kan virke som en del av de mest ekstreme uttrykkene tones ned. Samtidig får også hekkspoileren en mer moderat fremtoning.
Dette kan være smarte trekk om man vil kommunisere med en bredere målgruppe.
Legg merke til at eksosrøret ser malplassert ut, og det er fordi det ikke blir slik som dette på produksjonsutgaven som tradisjonen tro får rørene plassert i sentrum av støtfangeren – antagelig tre av dem som på dagens modell.
Dermed kan du glemme hengerfestet som den ene prototypen her er utstyrt med her.
Vi får også en titt inn i bilen, og der ser vi at både ratt og dashbord skiller seg fra dagens modell. Infotainment-skjermen sitter her øverst på dashbordet, i stedet for integrert som på dagens modell – trolig for å få plass til en større skjerm.
Motoren blir en videreutvikling av dagens firer som kombinerer VTec- og turboteknologi til en samlet effekt på 320 hestekrefter og et dreiemoment på 400 Newtonmeter. Kanskje med lett grad av elektrifisering.
Sekstrinns manuell girkasse og forhjulsdrift blir nok også videreført fra forgjengeren.
Mens dagens Type R produseres ved Hondas anlegg i Storbritannia skal neste generasjon bygges på andre siden av Atlanteren sammen med de amerikanske utgavene av Civic.