-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny generasjon Type R
Her er Honda ute og tester neste generasjon Civic Type R. Fortsatt er den godt maskert, men våre fotografer lar seg ikke lure.
Honda-folket har antagelig hatt det mest morsomt da de kamuflerte grillen med nyrene som sender tankene i retning Bayern. Men bilen er så langt fra tysk som den bli.
Dagens Civic Type R kom på markedet i 2016 og er utvilsomt blant de mest lekne i segmentet, selv om den i siste tapning er blitt vesentlig mer komfortabel enn forgjengerne.
I forbindelse med nyeste generasjon Civic lanserte Honda en ny plattform, og denne vil trolig også ligge under neste generasjon, om enn i en modifisert utgave.
En ny generasjon Civic er ventet på markedet om et års tid som 2022-modell, og trolig kan Type R lanseres omtrent samtidig som «melk-og-brød» modellene.
Dimensjonene ser ifølge våre fotografer ut til å samsvare med dagens modell, men det kan virke som en del av de mest ekstreme uttrykkene tones ned. Samtidig får også hekkspoileren en mer moderat fremtoning.
Dette kan være smarte trekk om man vil kommunisere med en bredere målgruppe.
Legg merke til at eksosrøret ser malplassert ut, og det er fordi det ikke blir slik som dette på produksjonsutgaven som tradisjonen tro får rørene plassert i sentrum av støtfangeren – antagelig tre av dem som på dagens modell.
Dermed kan du glemme hengerfestet som den ene prototypen her er utstyrt med her.
Vi får også en titt inn i bilen, og der ser vi at både ratt og dashbord skiller seg fra dagens modell. Infotainment-skjermen sitter her øverst på dashbordet, i stedet for integrert som på dagens modell – trolig for å få plass til en større skjerm.
Motoren blir en videreutvikling av dagens firer som kombinerer VTec- og turboteknologi til en samlet effekt på 320 hestekrefter og et dreiemoment på 400 Newtonmeter. Kanskje med lett grad av elektrifisering.
Sekstrinns manuell girkasse og forhjulsdrift blir nok også videreført fra forgjengeren.
Mens dagens Type R produseres ved Hondas anlegg i Storbritannia skal neste generasjon bygges på andre siden av Atlanteren sammen med de amerikanske utgavene av Civic.