-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny generasjon Type R
Her er Honda ute og tester neste generasjon Civic Type R. Fortsatt er den godt maskert, men våre fotografer lar seg ikke lure.
Honda-folket har antagelig hatt det mest morsomt da de kamuflerte grillen med nyrene som sender tankene i retning Bayern. Men bilen er så langt fra tysk som den bli.
Dagens Civic Type R kom på markedet i 2016 og er utvilsomt blant de mest lekne i segmentet, selv om den i siste tapning er blitt vesentlig mer komfortabel enn forgjengerne.
I forbindelse med nyeste generasjon Civic lanserte Honda en ny plattform, og denne vil trolig også ligge under neste generasjon, om enn i en modifisert utgave.
En ny generasjon Civic er ventet på markedet om et års tid som 2022-modell, og trolig kan Type R lanseres omtrent samtidig som «melk-og-brød» modellene.
Dimensjonene ser ifølge våre fotografer ut til å samsvare med dagens modell, men det kan virke som en del av de mest ekstreme uttrykkene tones ned. Samtidig får også hekkspoileren en mer moderat fremtoning.
Dette kan være smarte trekk om man vil kommunisere med en bredere målgruppe.
Legg merke til at eksosrøret ser malplassert ut, og det er fordi det ikke blir slik som dette på produksjonsutgaven som tradisjonen tro får rørene plassert i sentrum av støtfangeren – antagelig tre av dem som på dagens modell.
Dermed kan du glemme hengerfestet som den ene prototypen her er utstyrt med her.
Vi får også en titt inn i bilen, og der ser vi at både ratt og dashbord skiller seg fra dagens modell. Infotainment-skjermen sitter her øverst på dashbordet, i stedet for integrert som på dagens modell – trolig for å få plass til en større skjerm.
Motoren blir en videreutvikling av dagens firer som kombinerer VTec- og turboteknologi til en samlet effekt på 320 hestekrefter og et dreiemoment på 400 Newtonmeter. Kanskje med lett grad av elektrifisering.
Sekstrinns manuell girkasse og forhjulsdrift blir nok også videreført fra forgjengeren.
Mens dagens Type R produseres ved Hondas anlegg i Storbritannia skal neste generasjon bygges på andre siden av Atlanteren sammen med de amerikanske utgavene av Civic.