-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Viktig Corolla
Vi har allerede fått ny Corolla servert i to karosseriformer. Men varianten som blir mest solgt på global basis vises først nå.
Da nye Corolla debuterte på vårens Genève-utstilling, ble den presentert som Auris. Men så fant noen kloke hoder ut at den kanskje burde bære samme navn i Europa som i resten av verden, nå som den bygges på en felles plattform.
Dermed gjenoppsto Corolla-betegnelsen også i Europa, slik at stasjonsvognen som debuterte i Paris i høst bar betegnelsen Corolla Touring Sports.
Men selv om femdørs kombikupe og stasjonsvogn er de viktigste karosseriformene i Europa, er det langt fra tilfelle i store deler av Amerika og Asia – der selges primært sedaner.
Og det er sedanen som nå debuterer – offisielt skjer det på LA Auto Show om noen uker, men Toyota har sluppet bilder og info i forkant av utstillingen.
I USA kommer modellen på markedet våren 2019, men i kjent amerikanske stil blir den da betegnet som 2020-modell.
Ifølge Toyota selv – og vi får jo forvente at de holder tellingen – så er dette tolvte generasjon Corolla. Denne gangen er familiebåndene sterkere mellom sedan, kombi og stasjonsvogn enn ved forrige generasjon.
Grunnlaget for den nye Corolla-familien er den fleksible TNGA-plattformen som etter hvert danner fundament for siste generasjoner av Prius og Camry samt C-HR.
Plattformen gir lavt tyngdepunkt og økt karosseristivhet, og skal gjøre nye Corolla mer dynamisk enn forgjengeren.
I USA skal nye Corolla tilbys med to alternative motorer – en 1,8-liter med 139 hester og en 2,0-liter med 169 hk. Snart lanseres også – for første gang i USA – en hybrid utgave av Corolla.
Ikke overraskende får kundene som foretrekker automatgir en CVT-kasse, men det kommer også en sekstrinns manuell kasse for de som foretrekker å ha kontrollen selv.
Innendørs er alt nytt og ryddig – slik vi også har sett på de europeiske utgavene av Corolla. Og elektroniske hjelpemidler som automatisk nødbrems, adaptiv cruise-kontroll og automatisk filholder er på plass også i de amerikanske utgavene.