-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her kommer nye Corolla
2019 kan bli et meget godt år for Toyota i Norge. Ikke bare kommer RAV4 i helt ny utgave – Corolla relanseres - tolv år etter den ble tatt av programmet.
Vi fikk et hint om en ny Corolla på bilutstillingen i Genève i mars, men da ble den presentert som neste generasjon Auris.
For en måneds tid siden fikk vi så vite at Toyota på ny vekker Corolla-navnet til live og pensjonerer Auris.
Dermed er det definitivt over for to modellnavn som ble utviklet spesielt for Europa – Avensis tas nemlig også av programmet og erstattes av Camry Hybrid i løpet av første halvår 2019.
Nye Corolla skal bygges ved Toyota-anlegget i britiske Burnaston, både som 5-dørs kombi og som Touring Sports stasjonsvogn.
Den skal også tilbys som sedan, men Toyota har flere fabrikker i Europa, så trolig blir produksjonen av den lagt til sydligere breddegrader, nærmere de aktuelle markedene for en slik modell, Syd- og Øst-Europa.
Størst forventninger har Toyota til Corolla Touring Sports, stasjonsvognen, og derfor er verdenslanseringen av denne lagt til Paris.
Begge karosserivarianter skal tilbys med tre alternative drivlinjer. Innstegsmodellen har en 1,2-liters turbo bensinmotor med 116 hk. Den er nok lite aktuell for Norge.
Det er derimot hybridutgavene, og dem kommer det to varianter av – en 1,8 liter med 122 hk, tilsvarende drivlinjen i Prius, og en 2,0 liter med 180 hk for dem som ønsker sprekere ytelser.
Ved å benytte den fleksible TNGA-plattformen har Toyota greid å senke tyngdepunktet med 10 mm sammenlignet med Auris-modellene som nye Corolla erstatter.
Nye Touring Sports er 58 mm lengre enn sin forgjenger, men enda viktigere er det at akselavstanden er strukket med 100 mm slik at man får vesentlig bedre innvendig plass og fleksibilitet. Det resulterer blant annet i 48 mm ekstra avstand mellom for- og bakseter.
For å gi bilene et mer dynamisk uttrykk er begge Corolla-modellene 25 mm lavere enn sine forgjengere.
Nye Corolla har helt nytt interiør og tilbys med en rekke nye komfort- og sikkerhets-systemer som, avhengig av utstyrsnivå, er enten standard- eller ekstrautstyr.
De nye modellene er på plass i Norge første kvartal 2019.