- 
                    
                              Bilia Norge AS:Salgsleder, Mini Skøyen
- 
                    
                              Motor Forum Ålesund:Ettermarkedsleder
- 
                    
                              Møller Bil Asker og Bærum:Bruktbilselger
- 
                    
                              Toyota Haugesund AS:Salgssjef
- 
                    
                              Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:Fagtekniker
- 
                    
                              Xpeng Motors (Norway) AS:Customer Experience Manager
- 
                    
                              Bilbutikk1 as Avd Ås:Kundemottaker / Delelagermedarbeider
- 
                    
                              Sulland Lier:Mekaniker
- 
                    
                              Team Verksted AS:Mekaniker Otta
- 
                    
                              Frydenbø Bil Ålesund AS:Bilmekaniker
- 
                    
                              Alfie Bilskade AS:Biloppretter
- 
                    
                              BilXtra Skøyen AS avd Asker:Bilmekaniker
- 
                    
                              S. Rødsten Bilforretning AS:Bilmekaniker
- 
                    
                              Bilia Insignia:Salgsdirektør, Bilia Insignia
- 
                    
                              Tide Verksted AS:Mekaniker
- 
                    
                              Tide Verksted AS:Mekaniker
- 
                    
                              Tide Verksted AS, Avdeling Voss:Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
- 
                    
                              Auto-Benz AS:Bilmekaniker
- 
                    
                              Rettedal Bilkontroll AS:EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ny Hyundai Coupé, i Kina!
Det er når forholdsvis høyprofilerte modeller debuter på steder som Guangzhou at vi begynner å forstå at verdens bilindustri er i endring.
Da Hyundai var dristige nok til å lansere en coupé var vi i 1996 og i Geneve.
Det var som det skulle være. Geneve var stedet for slike lanseringer.
Når Hyundai kommer med en forfrisket utgave av sin ansiktsløftede 2001-modell skjer imidlertid ikke presentasjonen i London eller Paris eller på en av de etablerte bilutstillingene.
Nei, man må reise til Kinas bilhovedstad (etter Shanghai), Guangzhou, for å se den.
Greit nok, det er ikke mange vesentlige nyheter her. 2-liters motoren er den samme som før, det samme gjelder V6 alternativet. Transmisjons-valgene er fremdeles tilgjengelige. Og målene er de samme.
Men det som har skjedd er en redesign både av front og hekk, med stor vekt på de nye lampene i begge ender – og det hele er nok til at det snart vil være lett å se at du er blant de litt over 300 som kjører den gamle modellen.
Bilutstillingen i Guangzhou hadde for øvrig flere nybilintroduksjoner enn utstillingen i London. Både Fiat og Nissan kom med nytt. Fiat med Perla – en ny utgave av Palio og Sienna-familien, mens Nissan kom med sin Livia som skal bli en verdensbil.
Og fra de kinesiske fabrikkene kom blant annet årets beste (?) navn: Great Wall Wingle. Verken den, eller Hover Pi (den første gikk til Fidel Castro) er ennå fanget opp av hjemmesiden til Great Wall (http://www.gwm.com.cn/)
 
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
        