-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Hyundai Coupé, i Kina!
Det er når forholdsvis høyprofilerte modeller debuter på steder som Guangzhou at vi begynner å forstå at verdens bilindustri er i endring.
Da Hyundai var dristige nok til å lansere en coupé var vi i 1996 og i Geneve.
Det var som det skulle være. Geneve var stedet for slike lanseringer.
Når Hyundai kommer med en forfrisket utgave av sin ansiktsløftede 2001-modell skjer imidlertid ikke presentasjonen i London eller Paris eller på en av de etablerte bilutstillingene.
Nei, man må reise til Kinas bilhovedstad (etter Shanghai), Guangzhou, for å se den.
Greit nok, det er ikke mange vesentlige nyheter her. 2-liters motoren er den samme som før, det samme gjelder V6 alternativet. Transmisjons-valgene er fremdeles tilgjengelige. Og målene er de samme.
Men det som har skjedd er en redesign både av front og hekk, med stor vekt på de nye lampene i begge ender – og det hele er nok til at det snart vil være lett å se at du er blant de litt over 300 som kjører den gamle modellen.
Bilutstillingen i Guangzhou hadde for øvrig flere nybilintroduksjoner enn utstillingen i London. Både Fiat og Nissan kom med nytt. Fiat med Perla – en ny utgave av Palio og Sienna-familien, mens Nissan kom med sin Livia som skal bli en verdensbil.
Og fra de kinesiske fabrikkene kom blant annet årets beste (?) navn: Great Wall Wingle. Verken den, eller Hover Pi (den første gikk til Fidel Castro) er ennå fanget opp av hjemmesiden til Great Wall (http://www.gwm.com.cn/)