-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Haarstad på oppløpssiden
Ingen bilavis er som MotorBransjens januarutgave. Siden 1991 har direktørene hos samtlige norske bilimportører latt seg intervjue til nettopp dette årsnummeret om sitt syn på året som gikk og om hva de spår om kommende år.
Nummer sytten ut på BilNorge er avtroppende direktør Tom Haarstad i Bertel O. Steen AS Kia Daihatsu Norge, som fra 1. februar 2005 går over i nyopprettet stilling som ansvarlig for hele BOS-konsernets innkjøpsavtaler. Vi stilte Haarstad MotorBransjens etter hvert ganske velkjente spørsmål:
1) Hvor godt fornøyd er du med salget av egne merker i 2004, på en skala fra 1 til 10?
Svar: 9 på Daihatsu, vi har solgt mer enn vi budsjetterte og fortsatt er det enormt driv på Terios. 6 på Kia. Det kan synes høyt i og med at vi ikke nådde målene, men mye av dette skyldtes forsinket introduksjon av Cerrato 1,5 diesel. Det som drar opp er den positive utviklingen i Kia-salget fra oktober.
2) Hvilken bilmodell av egne merker er din personlige favoritt?
Svar: Den nye Sportage! Og Sorento. Selv om jeg liker alle sammen, selvsagt! Sportage er en meget moderne bil som kan konkurrere mot enhver – den kommer til å bli en suksess!
3) Hva vil opphøret av Gruppeunntakets lokaliseringsklausul fra 1. oktober 2005 bety for DIN virksomhet?
Svar: Overhodet ingen ting hva Kia og Daihatsu angår – det norske markedet er for lite og sært!
Resten av spørsmålene, svarene og ikke minst nøkkeltallene vil du altså finne i MotorBransjens Årsnummer 2005, som utkommer i januar.