Haarstad på oppløpssiden

Ingen bilavis er som MotorBransjens januarutgave. Siden 1991 har direktørene hos samtlige norske bilimportører latt seg intervjue til nettopp dette årsnummeret om sitt syn på året som gikk og om hva de spår om kommende år.

Publisert Sist oppdatert

Nummer sytten ut på BilNorge er avtroppende direktør Tom Haarstad i Bertel O. Steen AS Kia Daihatsu Norge, som fra 1. februar 2005 går over i nyopprettet stilling som ansvarlig for hele BOS-konsernets innkjøpsavtaler. Vi stilte Haarstad MotorBransjens etter hvert ganske velkjente spørsmål:

1) Hvor godt fornøyd er du med salget av egne merker i 2004, på en skala fra 1 til 10?

Svar: 9 på Daihatsu, vi har solgt mer enn vi budsjetterte og fortsatt er det enormt driv på Terios. 6 på Kia. Det kan synes høyt i og med at vi ikke nådde målene, men mye av dette skyldtes forsinket introduksjon av Cerrato 1,5 diesel. Det som drar opp er den positive utviklingen i Kia-salget fra oktober.

2) Hvilken bilmodell av egne merker er din personlige favoritt?

Svar: Den nye Sportage! Og Sorento. Selv om jeg liker alle sammen, selvsagt! Sportage er en meget moderne bil som kan konkurrere mot enhver – den kommer til å bli en suksess!

3) Hva vil opphøret av Gruppeunntakets lokaliseringsklausul fra 1. oktober 2005 bety for DIN virksomhet?

Svar: Overhodet ingen ting hva Kia og Daihatsu angår – det norske markedet er for lite og sært!

Resten av spørsmålene, svarene og ikke minst nøkkeltallene vil du altså finne i MotorBransjens Årsnummer 2005, som utkommer i januar.

Powered by Labrador CMS