-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
Ny (Toyota) Sirion
I Japan har den nye lille Daihatsu, Boon heter den der, vært i salg i to måneder nå. Nå er den på vei til Europa som den nye Sirion. Dette er den første globale bilen Daihatsu har utviklet sammen med Toyota, og som de to partnerne selger parallelt.
Forholdsvis konvensjonell hele veien, men definitivt moderne av utseende, japanerne setter i hvert fall pris på oppskriften. Produksjonstakten er allerede økt fra de planlagte 10.000 pr. måned til 14.000. Men sannsynligvis er dette bare for å møte introduksjons-suksessen, for salgsmålene er ikke så høye. 1.500 biler pr måned sier Daihatsu, men føyer til at de fikk 4.000 bestillinger den måneden bilen var på markedet.
Resten er det Toyota som står for, for dette er den første fellesbilen (bortsett fra en perifer Asia-minibuss som faktisk bruker Citroën-navnet Xenia) som er utviklet parallelt av Daihatsu og Toyota (som eier litt over 50 prosent av lillebror). Toyota snakker om 7.000 biler pr. måned og sier at de fikk 25.000 ordrer for bilen i juni. Men Toyota forsikrer samtidig om at det ikke finnes planer om å bringe deres bil – den heter forresten Passo hjemme – til Europa.
Daihatsu på sin side sier at den kommer til å dukke opp i løpet av høsten, da er det med andre ord sannsynlig at den vil stå i Paris. De sier også at den vil få et annet navn her, og da er det vel ikke urimelig å regne med at det blir Sirion – med mindre de ditcher dette symbolet på en tregt-selgende (færre enn 1.500 enheter i Europa så langt i år) småbil-konkurrent og går på offensiven.