-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Ny (Toyota) Sirion
I Japan har den nye lille Daihatsu, Boon heter den der, vært i salg i to måneder nå. Nå er den på vei til Europa som den nye Sirion. Dette er den første globale bilen Daihatsu har utviklet sammen med Toyota, og som de to partnerne selger parallelt.
Forholdsvis konvensjonell hele veien, men definitivt moderne av utseende, japanerne setter i hvert fall pris på oppskriften. Produksjonstakten er allerede økt fra de planlagte 10.000 pr. måned til 14.000. Men sannsynligvis er dette bare for å møte introduksjons-suksessen, for salgsmålene er ikke så høye. 1.500 biler pr måned sier Daihatsu, men føyer til at de fikk 4.000 bestillinger den måneden bilen var på markedet.
Resten er det Toyota som står for, for dette er den første fellesbilen (bortsett fra en perifer Asia-minibuss som faktisk bruker Citroën-navnet Xenia) som er utviklet parallelt av Daihatsu og Toyota (som eier litt over 50 prosent av lillebror). Toyota snakker om 7.000 biler pr. måned og sier at de fikk 25.000 ordrer for bilen i juni. Men Toyota forsikrer samtidig om at det ikke finnes planer om å bringe deres bil – den heter forresten Passo hjemme – til Europa.
Daihatsu på sin side sier at den kommer til å dukke opp i løpet av høsten, da er det med andre ord sannsynlig at den vil stå i Paris. De sier også at den vil få et annet navn her, og da er det vel ikke urimelig å regne med at det blir Sirion – med mindre de ditcher dette symbolet på en tregt-selgende (færre enn 1.500 enheter i Europa så langt i år) småbil-konkurrent og går på offensiven.