-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny (Toyota) Sirion
I Japan har den nye lille Daihatsu, Boon heter den der, vært i salg i to måneder nå. Nå er den på vei til Europa som den nye Sirion. Dette er den første globale bilen Daihatsu har utviklet sammen med Toyota, og som de to partnerne selger parallelt.
Forholdsvis konvensjonell hele veien, men definitivt moderne av utseende, japanerne setter i hvert fall pris på oppskriften. Produksjonstakten er allerede økt fra de planlagte 10.000 pr. måned til 14.000. Men sannsynligvis er dette bare for å møte introduksjons-suksessen, for salgsmålene er ikke så høye. 1.500 biler pr måned sier Daihatsu, men føyer til at de fikk 4.000 bestillinger den måneden bilen var på markedet.
Resten er det Toyota som står for, for dette er den første fellesbilen (bortsett fra en perifer Asia-minibuss som faktisk bruker Citroën-navnet Xenia) som er utviklet parallelt av Daihatsu og Toyota (som eier litt over 50 prosent av lillebror). Toyota snakker om 7.000 biler pr. måned og sier at de fikk 25.000 ordrer for bilen i juni. Men Toyota forsikrer samtidig om at det ikke finnes planer om å bringe deres bil – den heter forresten Passo hjemme – til Europa.
Daihatsu på sin side sier at den kommer til å dukke opp i løpet av høsten, da er det med andre ord sannsynlig at den vil stå i Paris. De sier også at den vil få et annet navn her, og da er det vel ikke urimelig å regne med at det blir Sirion – med mindre de ditcher dette symbolet på en tregt-selgende (færre enn 1.500 enheter i Europa så langt i år) småbil-konkurrent og går på offensiven.