-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Dårlig kunnskap om dekk
Michelin avdekker store kunnskapshull om dekkbruk hos nordmenn.

Nå som mange har lagt om til sommerdekk, er det viktig å sjekke lufttrykket. Lufttrykket har stor betydning for styre- og bremseegenskaper, og for lavt lufttrykk fører til økt drivstofforbruk og større sjanse for punktering.
Selv om 91 prosent sjekker luftrykket når de skifter mellom sommer- og vinterhjul, er det kun én av ti nordmenn som sjekker det regelmessig. Dekkbransjens anbefaling er én gang i måneden.
Les også at riktig lufttrykk kan spare deg penger
Samtidig er det kun fem prosent av norske bilførere som er klar over at de dekkene med mest mønsterdybde skal på bakhjulene. Dette gjelder uavhengig av om bilen har for-, bak- eller firehjulstrekk.
- Har du de dårligste dekkene foran, vil du som bilfører ofte merke når hjulene er i ferd med å miste grepet, og du kan senke hastigheten og parere risikomomentet, sier Carl Stenson i Michelin.
Bare annenhver bilist svarte riktig på minste tillatte mønsterdybde for sommerdekk, noe som for øvrig er 1,6 mm. For vinterhjul er minste mønsterdybde 3 mm.
Undersøkelsen ble gjort av PFM Research på oppdrag fra Michelin.