-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Hver tredje bil med feil lufttrykk
Lufttrykkampanjen 2010 i regi av Michelin avsluttes i Skien lørdag 11. september. Erfaring viser at hver tredje bil kjører med lufttrykk som kan gi farlige trafikksituasjoner.

De aller fleste bilistene sjekker lufttrykket i hjulene to ganger i året, vår og høst. For å inspirere bileiere til hyppigere kontroller av lufttrykket, har Michelin gjennomført det de kaller Lufttrykkampanjen 2010.
Er du bilist på Østlandet har du i løpet av de seneste ukene kanskje fått øye på Michelins miljøtrailer. Traileren har besøkt populære trafikknutepunkter i forbindelse med kampanje som avsluttes på Liertoppen ved Drammen fredag og Skien lørdag.
Michelins medarbeidere har sjekket lufttrykket for bilistene og informert om hvordan trykket i dekkene påvirker bilens egenskaper, sikkerheten og miljøet.
Også i 2008
Resultatene fra årets kampanje er ikke ferdig analysert ennå, men tallene så langt tyder på at like mange kjører med feil lufttrykk som forrige gang Lufttrykkampanjen ble gjennomført, nemlig i 2008.
Den gang kjørte 6 % av bilistene med lufttrykk som var så lavt at det karakteriseres som meget farlig. 28 % hadde hjul som fikk betegnelsen farlige.
Det betyr at 34 % av bilene hadde minst ett hjul med så lavt lufttrykk at det kan gi trafikkfarlige situasjoner. Bare 11 % av de kontrollerte bilene hadde for høyt dekktrykk, mens 35 % hadde korrekt trykk.
Sikkerhet og miljø
Har bilen for lavt lufttrykk i hjulene, handler det om at den blir vanskeligere å håndtere i en unnamanøver, at bremselengden øker og at drivstofforbruket øker. Et dekk med lite luft ruller tyngre enn et dekk med korrekt trykk.
Erfaring viser at 0,5 bar for lavt lufttrykk betyr 1,5 % høyere forbruk av drivstoff, mens 1 bar for lavt trykk faktisk kan bety hele 6 % høyere forbruk.
Produktekspert Frode Abrahamsen hos Michelin Norge har et enkelt råd til bilistene: – Kontroller lufttrykket én gang i måneden!
Michelins lufttrykkampanje er en del av selskapets engasjement i European Road Safety Charter, et EU-initiativ med formål å redusere antallet trafikkskadde (www.erscharter.eu).