-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Riktig lufttrykk viktig
Korrekt lufttrykk er meget viktig om du skal ha fram de beste egenskapene på vinterdekket. Det hjelper ikke hvor gode dekk du har så lenge trykket er feil.

De beste piggfrie dekkene har rett skulder. Det gir sammen med myk gummi og mange lameller de beste egenskaper på alle underlag. Men skal dekkene yte maksimalt, er det en forutsetning at dekket har det helt korrekte lufttrykket.
Piggfrie vinterdekk skal i følge teknisk sjef i Continental, Frank Larsen ha 10 prosent høyere lufttrykk enn sommerdekkene. Blir det for lite luft i dekkene vil det merkes med økt sporing.
- La deg ikke lure når du pumper luft i vinterdekkene, sier Frank Larsen. Skal dekktrykket blir korrekt, må det være samme temperatur på den luften du pumper inn i dekket som det er på luften i dekket. Høres det komplisert ut? Da er det kanskje lettere å følge disse rådene:
Dekkene skal være kalde når de får luft. Det samme gjelder når man sjekker lufttrykket.
Kontroller trykket flere ganger i løpet av vinteren. Særlig er det viktig når dekkene er montert på bilen første gang. Da er det smart å sjekke trykket et par ganger i forbindelse med den første kjøreturen.
Å sjekke luften i dekkene er gratis. Gjør det derfor flere ganger i løpet av vinteren – og husk det bør skje når dekkene er kalde.
Du finner mer informasjon om dekk og felg på våre spesialsider.