-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ford effektiviserer
Ford tenner nytt håp for amerikanere som ikke vil gi slipp på sin fullsize-SUV. Oppskriften heter Explorer America og debuterer i Detroit neste uke.
Her er det benyttet moderne teknologi for å oppnå kraftige reduksjoner i utslippene. Men det er ingen magi, bare en kombinasjon av direkte innsprøyting og turbo som gir langt mer effektive forbrenning. Eller som Ford selv uttrykker det – en firer gir krefter som en sekser mens sekseren blir som en åtter.
Fireren er i dette tilfellet en 2-liter som yter 275 hk med et dreiemoment på 380 Nm. V6eren er på 3,5 liter og leverer 340 hk, og sammenlignet med dagens V6 Explorer vil disse motorene medføre en reduksjon i utslippene på mellom 20 og 30 prosent.
Det reduserte forbruket skyldes også en konstruksjon som er vesentlig lettere enn dagens modell. Dessuten er konseptbilen utstyrt med en moderne 6-trinns automatkasse.
Innendørs er det spekket med praktiske løsninger og elektronikk – blant annet et tredimensjonalt kompass / navigasjonsanlegg som inneholder et topografisk kart.
Her kan du se hvordan Fords EcoBoost teknologi fungerer