-
Produksjonsleder
Møller Bil Skadesenter Alnabru
-
Bilmekaniker
Stårheim Bilverksted AS
-
Tekniker
Per Aaland A/S
-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
Ford effektiviserer
Ford tenner nytt håp for amerikanere som ikke vil gi slipp på sin fullsize-SUV. Oppskriften heter Explorer America og debuterer i Detroit neste uke.
Her er det benyttet moderne teknologi for å oppnå kraftige reduksjoner i utslippene. Men det er ingen magi, bare en kombinasjon av direkte innsprøyting og turbo som gir langt mer effektive forbrenning. Eller som Ford selv uttrykker det – en firer gir krefter som en sekser mens sekseren blir som en åtter.
Fireren er i dette tilfellet en 2-liter som yter 275 hk med et dreiemoment på 380 Nm. V6eren er på 3,5 liter og leverer 340 hk, og sammenlignet med dagens V6 Explorer vil disse motorene medføre en reduksjon i utslippene på mellom 20 og 30 prosent.
Det reduserte forbruket skyldes også en konstruksjon som er vesentlig lettere enn dagens modell. Dessuten er konseptbilen utstyrt med en moderne 6-trinns automatkasse.
Innendørs er det spekket med praktiske løsninger og elektronikk – blant annet et tredimensjonalt kompass / navigasjonsanlegg som inneholder et topografisk kart.