-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Kias mellomstore
Med Borrego lanserer Kia en såkalt mid-size SUV i Detroit. Men den blir trolig for stor for Norge.
Først med V8
Det er første Kia-modell som tilbys med V8-motor – en 4,6-liter med drøye 300 hk. Som alternativ kan den leveres med en mer moderat 3,8-liters V6. Bilen blir også første Kia med 6-trinns automatkasse.
Borrego er basert på Mesa Concept som vi så i Detroit for tre år siden, og den er altså i amerikansk målestokk såkalt mid-size på tross av at 7 seter er standard. Både andre og tredje seterad kan foldes flatt ned i gulvet for å gi et stort og praktisk bagasjerom.
Til Europa?
Off-road egenskapene kan forbedres med tilleggsutstyret downhill assist og hill assist som hjelper deg ned og opp de bratteste bakkene.
Bilen er utstyrt med et 600-Watts lydanlegg fra Infiniti med USB audioinngang og mulighet for satellittradio – et must i USA. Blant tilleggsutstyret nevnes DVD-basert navigasjon med ryggekamera og justerbare pedaler.
Borrego er bygget på en plattform med en akselavstand på 290 cm. Den har en total lengde på 488 cm og en bredde på 192 cm.
Bilen skal være aktuell for Europa litt frem i tid, men her vil nok suksessen være avhengig av at det kommer interessante dieselmotorer.