-
Produksjonsleder
Møller Bil Skadesenter Alnabru
-
Bilmekaniker
Stårheim Bilverksted AS
-
Tekniker
Per Aaland A/S
-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
Kias mellomstore
Med Borrego lanserer Kia en såkalt mid-size SUV i Detroit. Men den blir trolig for stor for Norge.
Først med V8
Det er første Kia-modell som tilbys med V8-motor – en 4,6-liter med drøye 300 hk. Som alternativ kan den leveres med en mer moderat 3,8-liters V6. Bilen blir også første Kia med 6-trinns automatkasse.
Borrego er basert på Mesa Concept som vi så i Detroit for tre år siden, og den er altså i amerikansk målestokk såkalt mid-size på tross av at 7 seter er standard. Både andre og tredje seterad kan foldes flatt ned i gulvet for å gi et stort og praktisk bagasjerom.
Til Europa?
Off-road egenskapene kan forbedres med tilleggsutstyret downhill assist og hill assist som hjelper deg ned og opp de bratteste bakkene.
Bilen er utstyrt med et 600-Watts lydanlegg fra Infiniti med USB audioinngang og mulighet for satellittradio – et must i USA. Blant tilleggsutstyret nevnes DVD-basert navigasjon med ryggekamera og justerbare pedaler.
Borrego er bygget på en plattform med en akselavstand på 290 cm. Den har en total lengde på 488 cm og en bredde på 192 cm.
Bilen skal være aktuell for Europa litt frem i tid, men her vil nok suksessen være avhengig av at det kommer interessante dieselmotorer.