-
Produksjonsleder
Møller Bil Skadesenter Alnabru
-
Bilmekaniker
Stårheim Bilverksted AS
-
Tekniker
Per Aaland A/S
-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
Toyota med ny pickup
Toyota har gradvis spist seg inn på det amerikanske markedet og avanserte i fjor til 3. plass - bak GM og Ford, men foran Chrysler. Nå skal de innta neste skanse.
Det er på personbilsiden Toyota har hatt sin styrke i USA – ikke minst gjennom Camry som i en årrekke har toppet salgsstatistikkene. De har også vært representert innen andre segmenter, men først nå tar Toyota amerikanernes favorittmarked på alvor.
Det er på pickup-fronten Toyota nå foretar et løft for virkelig å gå i clinch med de to store. En ny fabrikk er bygget i Texas for å produsere et stort antall Tundra digre pickups – bilene amerikanere tradisjonelt elsker. Selvsagt står både V8 og V6-motorer på programmet – den kraftigste en 5,7-liter god for 381 hk. Likevel skal den klare seg med 1,3 liter på mila.
Sammenlignet med sin forgjenger har Tundra vokst og blitt mer avansert. Bilen blir tilgjengelig i hele 31 varianter med 4x2 og 4x4. Den kommer som Regular Cab, Double Cab og CrewMax – sistnevnte med fire dører, ekstra god benplass og et luksuriøst interiør. Og finishen i Tundra-modellene skal være langt bedre enn amerikanerne er vant med.
Noen vil nok synes at Toyota er vel sent ute. Men selv om markedet for pickups har stagnert de siste årene, er det fortsatt gigantisk – rundt 2,5 millioner full-size pickups selges årlig.