-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Cadillac for miljø-fiffen
Vi hadde trodd at Cadillac ELR skulle tilby noe mer enn sine søsken i GM-familien. Men den gang ei.
Det er fire år siden vi møtte konseptbilen Converj og skjønte at en ny Cadillac var under utvikling. Nå står den på scenen i Detroit, og er omtrent like spennende som en Chevrolet Volt eller en Opel Ampera. Altså ganske døll.
Det har vært spekulert i at Cadillacen skulle bli sprekere eller få lengre rekkevidde enn modellene den deler drivlinje med. Sånn går det ikke – det meste i drivlinjen er dønn likt.
I praksis betyr det en elektrisk rekkevidde på inntil 56 kilometer under optimale forhold, og uten bruk av luksusutstyr som varmeapparat eller aircondition. Har du full tank lar range-extenderen deg få kjøre inntil 480 kilometer før du må innom og tanke opp igjen.
Mange vil få dekket sitt daglige bilbehov uten å bruke en dråpe bensin, spesielt om man lader batteriene mens man er på jobb, eller sover. Fire og en halv time skal den prosessen ta fra et 240V-anlegg.
Det som primært skiller ELR fra Volt og Ampera er at den er mindre praktisk – coupéformen gjør den nemlig til en 2+2, og de kortvokste som skal innta baksetet er avhengige av å samarbeide med de i forsetene, bilen har nemlig bare to dører.
Men den tar seg jo utvilsomt godt ut, og at det er en Cadillac er man neppe i tvil om den dagen man møter en på gata. GM’s luksusmerke lover også et høyt utstyrsnivå og mange eksklusive detaljer.
Cadillac ELR skal produseres side om side med Volt og Ampera på Detroit-Hamtramck-anlegget fra slutten av 2013. Amerikansk lansering starter tidlig 2014, og deretter skal den både til Kina og utvalgte land i Europa.