-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Første smakebit av Jaguars SUV
Jaguar ligger ikke på latsiden om dagen. Her er første smakebit av den kommende SUVen – med et navn som vekker oppsikt.
Jo, for Jaguars SUV skal hete F-Pace. Det har vært spekulert i hvilket X-navn SUVen ville få, i tråd med XF, XJ og kommende XE – men denne gang har Jaguar droppet X helt.
F-Pace er riktignok ikke tatt helt ut av det blå. For Jaguar har lenge lovt at de ikke skal lage en «SUV», og det vil de nok fortsatt si. For F-Pace skal være bedre enn en SUV.
Den skal ha de sportsligste kjøreegenskapene i klassen (det må da være SUV-klassen, det da?), og de mer enn antyder sine sportslige ambisjoner ved å gi den et navn som spiller på sportsbilen F-Type.
Samtidig kommer «Pace»-delen fra Jaguar-grunnlegger Sir William Lyons’ eget motto om «grace, pace and space» – eleganse, fart og plass. Det var egenskapene alle Jaguar-modeller skulle besitte.
At F-Pace har nettopp «pace», tror jeg ikke vi trenger tvile på. Jaguar vet å motorisere bilene sine. Og erfaringer gjort med Jaguars andre biler tilsier at de vet et og annet om chassis-tuning også.
«Space» bør heller ikke være et bekymringsområde – SUVer (selv om de «ikke er SUVer») i denne størrelsesklassen (X3, Q5, Macan …) pleier å være romslige nok.
Så var det «grace», da. Kan en SUV (som ikke …) være særlig elegant? Vel, jeg skal la deg avgjøre selv. Konseptbilen C-X17 gir nok en solid pekepinn på hva vi kan vente av F-Pace. Bla deg gjennom bildegalleriet av C-X17 – kanskje er ikke Jaguar helt på bærtur her heller?
F-Pace kommer i salg neste år.