-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Første smakebit av Jaguars SUV
Jaguar ligger ikke på latsiden om dagen. Her er første smakebit av den kommende SUVen – med et navn som vekker oppsikt.
Jo, for Jaguars SUV skal hete F-Pace. Det har vært spekulert i hvilket X-navn SUVen ville få, i tråd med XF, XJ og kommende XE – men denne gang har Jaguar droppet X helt.
F-Pace er riktignok ikke tatt helt ut av det blå. For Jaguar har lenge lovt at de ikke skal lage en «SUV», og det vil de nok fortsatt si. For F-Pace skal være bedre enn en SUV.
Den skal ha de sportsligste kjøreegenskapene i klassen (det må da være SUV-klassen, det da?), og de mer enn antyder sine sportslige ambisjoner ved å gi den et navn som spiller på sportsbilen F-Type.
Samtidig kommer «Pace»-delen fra Jaguar-grunnlegger Sir William Lyons’ eget motto om «grace, pace and space» – eleganse, fart og plass. Det var egenskapene alle Jaguar-modeller skulle besitte.
At F-Pace har nettopp «pace», tror jeg ikke vi trenger tvile på. Jaguar vet å motorisere bilene sine. Og erfaringer gjort med Jaguars andre biler tilsier at de vet et og annet om chassis-tuning også.
«Space» bør heller ikke være et bekymringsområde – SUVer (selv om de «ikke er SUVer») i denne størrelsesklassen (X3, Q5, Macan …) pleier å være romslige nok.
Så var det «grace», da. Kan en SUV (som ikke …) være særlig elegant? Vel, jeg skal la deg avgjøre selv. Konseptbilen C-X17 gir nok en solid pekepinn på hva vi kan vente av F-Pace. Bla deg gjennom bildegalleriet av C-X17 – kanskje er ikke Jaguar helt på bærtur her heller?
F-Pace kommer i salg neste år.