-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
VW nøyde seg med å redesigne US-Passat
For å spare penger nøyde Volkswagen seg med å oppgradere amerikanske Passat framfor å skifte til helt ny modell.
Da Volkswagen bestemte seg for å satse på større biler i USA, gikk de inn med Passat. Men ikke med den Passaten VW er blitt så kjent for i Europa siden 1972.
Nei, den ville være for liten for amerikanerne og sannsynligvis bli for kostbar, så VW tok fram en helt ny bil på en plattform spesielt utviklet for det midlere prissjiktet i USA.
Til tross for flere priser, ikke minst på grunn av drivstoffgjerrig dieselmotor, skulle VWs Passat-reise vise seg å bli ganske humpete. Blant annet holdt ikke kvaliteten mål etter amerikanske forbrukerkrav.
Endret i 2016
For å gjøre Passat mer attraktiv gjennomgikk modellen en omfattende facelift i forkant av modellåret 2016, uten at det egentlig løftet salget til de høydene Volkswagen opprinnelig hadde håpet. Dieselskandalen gjorde ikke akkurat situasjonen bedre for VW.
Til årets motorshow i Detroit var det derfor ventet at Volkswagen ville stille med en splitter ny Passat. Men så skjedde ikke.
Salget sviktet
Drevet av middelmådig salg (ifølge Automotive News ned 32 prosent i fjor fra året før til 41.401 biler) og behov for å bruke penger til viktigere investeringer, nøyde VW seg med nok en retusj framfor å løfte en bilmodell som nærmer seg et tiår over på VWs modulære og svært mye brukte MQB-plattform.
Så selv om Steven Warrick, leder for det amerikanske Passat-prosjektet, hevder at alle karosserielementer med unntak av taket er endret, består oppgraderingen på 2020-modellen først og fremst av stylingelementer, endringer i front og hekk samt mer utstyr.
Mangler utstyr
Men selv ikke nyeste gadgets fra mindre og rimeligere Jetta har VW tatt med over til Passat.
Fortsatt vil radarstyrt cruise, kjørefeltassistanse og parkeringshjelp være ekstrautstyr på standardmodellen, mens grunnpakken naturligvis inneholder LED-lys, automatisk nødbrems, fotgjengerovervåking, blindsonevarsling og VWs siste generasjon infotainmentteknologi.
Samme motor
Motoren, en toliter som i kombinasjon med seks trinns automatgirkasse yter 174 hk, endres ikke. 17 tommer standardhjul kan naturligvis byttes ut med både 18 og 19 tommer.
For ytterligere å reparere ryktet leverer Volkswagen nå alle bilmodellene med 6 år/72.000 miles (116.000 km) støtfanger-til-støtfanger-garanti.
Ny US-Passat lanseres til sommeren, og det er helt uaktuelt å selge den i Europa.