-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny generasjon Acura SUVer
Det andre Honda-merket, Acura, benyttet Detroit til å introdusere en ny generasjon mellomstore SUVer. Dessuten minnet de oss om hvor dumme Volvo-folkene var.
Det er utrolig viktig hvordan man starter en artikkel, man vil gjerne huke leseren med en gang. Starten på en pressekonferanse er enda viktigere – journalister har lett for å duppe.
Da Acura, som altså er en finere del av Honda, startet sin presentasjon av din nyeste bil på utstillingen i Detroit, gjorde de det med et 20 år gammelt klipp fra Tonight showet. Der møtte vi en Volvo-mann som visste alt og som skråsikkert kunne påstå (om Acura) at Jeg tror ikke de vil være i stand til å få fotfeste på det Nord-amerikanske markedet.
Vi er kommet et godt stykke siden den gang kommenterte John Mendel, en av toppsjefene i American Honda Motor Co. lakonisk. (Godt over 200.000 biler solgt i fjor).
Gardering
Det de viste var en turboladet RDX prototype. Den er litt mindre enn MDXen som de allerede har, og skal produseres i deres Marysville, Ohio, fabrikk fra i sommer. Mendel hadde vett nok til å antyde et årlig salg mellom 30.000 og 50.000 biler – da han skulle spå om Ridgeline-trucken viste historien at han hadde vært alt for optimistisk og alt for presis. Nå har han gardert seg.
Bilen er utstyrt med en 2,3 liters motor på 240 hk – det høres ikke akkurat ut som et hk-register som er ideelt ute i naturen, men bilen er utstyrt med Hondas Super Handling All-Wheel Drive Plattform som er helt ny, og global sier Honda, så det er vel de beste sjanser for at vi får se den i en eller annen form her hjemme også med tiden.
For øvrig er dette en av de få bilene der selgeren foreløpig kan svare ja på det nye, viktige spørsmålet fra urbane kunder. Og det dreier seg ikke om koppeholdere, men har den et rom stort nok til at jeg kan låse inn laptopen min?