-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny generasjon Acura SUVer
Det andre Honda-merket, Acura, benyttet Detroit til å introdusere en ny generasjon mellomstore SUVer. Dessuten minnet de oss om hvor dumme Volvo-folkene var.
Det er utrolig viktig hvordan man starter en artikkel, man vil gjerne huke leseren med en gang. Starten på en pressekonferanse er enda viktigere – journalister har lett for å duppe.
Da Acura, som altså er en finere del av Honda, startet sin presentasjon av din nyeste bil på utstillingen i Detroit, gjorde de det med et 20 år gammelt klipp fra Tonight showet. Der møtte vi en Volvo-mann som visste alt og som skråsikkert kunne påstå (om Acura) at Jeg tror ikke de vil være i stand til å få fotfeste på det Nord-amerikanske markedet.
Vi er kommet et godt stykke siden den gang kommenterte John Mendel, en av toppsjefene i American Honda Motor Co. lakonisk. (Godt over 200.000 biler solgt i fjor).
Gardering
Det de viste var en turboladet RDX prototype. Den er litt mindre enn MDXen som de allerede har, og skal produseres i deres Marysville, Ohio, fabrikk fra i sommer. Mendel hadde vett nok til å antyde et årlig salg mellom 30.000 og 50.000 biler – da han skulle spå om Ridgeline-trucken viste historien at han hadde vært alt for optimistisk og alt for presis. Nå har han gardert seg.
Bilen er utstyrt med en 2,3 liters motor på 240 hk – det høres ikke akkurat ut som et hk-register som er ideelt ute i naturen, men bilen er utstyrt med Hondas Super Handling All-Wheel Drive Plattform som er helt ny, og global sier Honda, så det er vel de beste sjanser for at vi får se den i en eller annen form her hjemme også med tiden.
For øvrig er dette en av de få bilene der selgeren foreløpig kan svare ja på det nye, viktige spørsmålet fra urbane kunder. Og det dreier seg ikke om koppeholdere, men har den et rom stort nok til at jeg kan låse inn laptopen min?