-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Jeep-kræsj igjen
Retro-temaer dukker opp både her og der. Jeep tok det kanskje lengst da de lot Wrangler kræsje gjennom en glassdør, akkurat som de hadde gjort det for 15 år siden.
De som var på Detroit-utstillingen i 1992 vil nok fremdeles huske introduksjonen av Grand Cherokee. Da kom Bob Lutz, den gang visepresident hos Chrysler, brakende gjennom en glassdør så skårene føyk til alle kanter.
Den gangen var det originalt, friskt og frekt.
Nå gjentok Tom La Sorda, den nye Chrysler-sjefen, det samme stuntet, riktignok ved å kjøre ut og ikke inn. Denne gang ble det bare fjollete. Ikke overraskende fordi Chrysler hadde måttet melde fra til myndigheten i forveien at de kom til å foreta seg noe dramatisk som kanskje kunne være litt farlig. Og ikke akkurat for å understreke noe poeng – for alle er vi vel enige om at Jeep slett ikke er på vei ut!
De som holder Cobo-området rent moret seg heller ikke. Slike greier produserer utrolig mange glass-skår. Vi kommer til å finne spor av dette i mange måneder fremover, sa en av dem til Detroit News. Og Tom La Sordas poeng ble i ettertid forklart å være at man dermed ville fortelle at den nye Wrangler hadde mange andre muligheter til å bringe den friske naturen hjem til deg. Det trakk nok i hallen etterpå til at journalistene fattet akkurat det poenget.
To nye
Ellers er det altså bare å gjenta at Jeep har introdusert den nye Wrangler, en global modell som også skal komme med høyreratt. I forhold til forgjengeren er den vesentlig større inni, spesielt i bredden, den er Jeeps første med forhjulsdrift, selv om den selvfølgelig også kan leveres med 4x4 og den vil kunne fås både med trinnløst variabel transmisjon eller med dieselmotor. Karosseriet gir også muligheter for flere friskluft-konfigurasjoner enn noen gang tidligere.
Og samtidig ble Compass, bilen som startet som et konsept på Detroit i 2002, introdusert i produksjonsform. Dette blir Jeeps innsteg-modell. Ikke bare hva pris angår, men også når vi snakker om hele Jeep-konseptet.
Den er ikke fullt så Jeep som de andre, for eksempel forteller ren forhjulsdrift om at her er det ikke eminente terrengegenskaper som står i høysetet. Og dersom man kjøper den med den alternative firehjulsdriften, får man ikke en konstruksjon som klarer den vanskelige Rubicon-løypa. Svenneprøven som alle ekte jeeper må klare.
For å si det som det er: dette er en litt annen slags Dodge Caliber, og bygget på samme fabrikk. En Jeep vi retter mot kunder som tidligere ikke har hatt varemerket Jeep i bakhodet i det hele tatt, sier Joe Eberhardt, Chryslers salgsgeneral.
Bilen kommer med en 172-hesters 2,4-liters firer der Hyundai har hatt med mer enn en finger, mens eksportmarkedene nok vil foretrekke en to-liters VW diesel.