-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Produktiv lakkleder/lakkerer
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Elektrisk Cayenne nærmer seg
Er du i Kapital 400-listen er du i målgruppen for den kommende elektriske Porsche Cayenne.
Kommende helelektriske Cayenne er i sluttfasen for testing før debut. Porsche har for første gang tatt i bruk digital testing, som erstatter tradisjonelle prototyper.
I den tidlige fasen av utviklingen kunne digitale varianter erstatte omtrent 120 testbiler. Dette har kortet ned behovet for testkjøring, skriver produsenten.
Det er ventet at modellen skal lanseres mot slutten av året. Frykt ikke, elektrisk Cayenne skal ikke erstatte den fossile utgaven.
Hva kan vi vente oss?
Ifølge Autocar plasserer produsenten et batteri på 108kWh under gulvet. Porsche har ikke bekreftet rekkevidden, men vi må anta minimum i området 600 km WLTP.
Ladehastigheten stopper på 400 kW. Det er rimelig å forvente av en splitter ny
million-Porsche.
I likhet med Macan er det er grunn til å tro modellen blir tilgjengelig i Turbo, S og innstegsversjon. Turbo-utgaven ventes å levere nesten 800 hestekrefter.
Porsche har allerede røpet at bilen skal kunne trekke opp mot 3,5 tonn. Om det er etterspurt av kundene sier de ikke noe om. Men det kan være praktisk hvis du skal trekke store pengeskap eller italiensk mahognibåt.

Trådløs lading
Lading fra en plate på bakken skal blir tilgjengelig som ekstrautstyr til den nye bilen. Porsche Wireless Charger skal tilby hastighet opptil 11 kW og fungerer i temperaturer fra -40 til 50 varmegrader. Porsche hevder at den ikke påvirkes av rusk, som blader eller snø.
Elektrisk Cayenne blir konkurrent til BMW X5 og Ranger Rover
som begge skal komme i elektriske utgaver.
Du må forvente en heftig prislapp på
«riktig» utstyrt Cayenne. Perfekt hvis du vil vise årets bonus eller bare bruke
litt av avkastningen.
