-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dubai-ekspressen
Man kan nesten kalle Fenyr Supersport for hjemmesnekret. Den debuterte på Dubai-utstillingen, og produsenten hører hjemme i Dubai. Men de får litt hjelp utenfra.
Det er lenge siden Alfredo Stola og hans StudioTorino tok med seg sine tyske venner hos RUF og flyttet deler av aktivitetene til Dubai.
Det første resultatet så vi på utstillingen i Dubai for to år siden. Da ble Lykan lansert som verdens mest expensive bil.
De skulle bygge sju eksemplarer av den, og det har de sannsynligvis gjort nå som de er tilbake med enda en ekstrem modell. Den ser enda mer stealth ut enn den gamle og er sikkert enda mer expensive og enda råere, men ikke fullt så eksklusiv.
Denne skal nemlig bygges i 25 eksemplarer.
Gran Turismo
Jeg syns det ser ut som om karosseriet er omtrent det samme som forrige gang, men utstyrt med enda flere spisser og vinkler og utskjæringer og luftinntak for at det skal ligge enda tettere opp til de mange Vision Gran Turismo-bilene vi har møtt i det siste.
Det er også samme motorgrunnlag som sist, en fireliters Porsche/Ruf flat sekser med dobbel turbo.
Den yter 900 hester og 1200 Nm dreiemoment og har dobbel-clutch transmisjon med sju gir. De snakker om 2,7 til 100 og 400 km/t – 15 mer enn det som ble oppgitt for Lykan.
Her snakker vi med andre ord – fremskritt. Store fremskritt. Fra 385 til 400!
Selvfølgelig kan man riste på hodet over slikt. Men man kan jo ta det andre veien også og klappe litt begeistret i hendene over at det fremdeles finnes noen sånne gærninger. Både som lager sånt og som kjøper det.