-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Dubai-ekspressen
Man kan nesten kalle Fenyr Supersport for hjemmesnekret. Den debuterte på Dubai-utstillingen, og produsenten hører hjemme i Dubai. Men de får litt hjelp utenfra.
Det er lenge siden Alfredo Stola og hans StudioTorino tok med seg sine tyske venner hos RUF og flyttet deler av aktivitetene til Dubai.
Det første resultatet så vi på utstillingen i Dubai for to år siden. Da ble Lykan lansert som verdens mest expensive bil.
De skulle bygge sju eksemplarer av den, og det har de sannsynligvis gjort nå som de er tilbake med enda en ekstrem modell. Den ser enda mer stealth ut enn den gamle og er sikkert enda mer expensive og enda råere, men ikke fullt så eksklusiv.
Denne skal nemlig bygges i 25 eksemplarer.
Gran Turismo
Jeg syns det ser ut som om karosseriet er omtrent det samme som forrige gang, men utstyrt med enda flere spisser og vinkler og utskjæringer og luftinntak for at det skal ligge enda tettere opp til de mange Vision Gran Turismo-bilene vi har møtt i det siste.
Det er også samme motorgrunnlag som sist, en fireliters Porsche/Ruf flat sekser med dobbel turbo.
Den yter 900 hester og 1200 Nm dreiemoment og har dobbel-clutch transmisjon med sju gir. De snakker om 2,7 til 100 og 400 km/t – 15 mer enn det som ble oppgitt for Lykan.
Her snakker vi med andre ord – fremskritt. Store fremskritt. Fra 385 til 400!
Selvfølgelig kan man riste på hodet over slikt. Men man kan jo ta det andre veien også og klappe litt begeistret i hendene over at det fremdeles finnes noen sånne gærninger. Både som lager sånt og som kjøper det.