Førermiljøet i elektriske Cayenne viser den nye designretningen til Porsche.

Porsche varmer opp med interiørbilder

Elektrisk Cayenne lanseres mot slutten av året. Nå forteller produsenten litt mer om bilen og gir oss noen bilder av førermiljøet.

Publisert Sist oppdatert

Et nytt buet display skal vise hva vi kan forvente av fremtidig interiørdesign fra Porsche. Elektriske Cayenne blir første modell med den nye utformingen.

«Flow Display» som den heter, smelter ned i midtkonsollen og er den største skjermen Porsche har introdusert.

En 14,9 tommer skjerm til passasjeren er tilgjengelig som ekstrautstyr.

Hvis du ikke orker mer skjerm etter en lang dag på kontoret kan du vente å se om den kommende Bentley el-SUV, som bygger på Porschen, lar deg velge mellom jålete panel eller infotainment.

Business Class

Baksetepassasjerene skal ha det godt i den nye Cayennen. Elektrisk justering av baksetene blir standard slik at du kan velge komfortposisjon, eller rette opp seteryggen hvis du har storhandlet på Expo Nova.

Soltak 

Det blir stadig vanskeligere å finne bilmodeller som kan bestilles med soltak. Spesielt elbiler kommer med lukket panoramatak. Elektriske Cayenne blir heldigvis tilgjengelig med panoramasoltak. Og soltaket blir det største noen gang i en Porsche, skriver produsenten.

Et annet høydepunkt for kommende Cayennekunder er interiørflater med varme. I tillegg til setevarme får du varme i armstøtten og i deler av dørpanelet. Dette har for øvrig BMW-X5 eiere hatt i flere år.

Skreddersøm

Porsche tilbyr to nivåer på skreddersøm. Porsche Exclusive Manufaktur gir mulighet til å bestille en særegen bil hvor prislappen blir svimmel. Sonderwunsch-programmet er det øverste nivået. Det tillater at du tar med deg drømmene dine til Porsche og bestiller en stil ingen andre har (eller har lyst på).

1000 hestekrefter

Offisielle data om hestekrefter er ikke tilgjengelig enda, men det er grunn til å tro at opptil 1000 hestekrefter kan slippes løs i launch control i Turbo-utgaven. Det bør holde for å rekke styremøtet.

Cayennen får et 113 kW brutto batteri under gulvet. Vi kan anta rekkevidde i området 600 km WLTP. Ladehastigheten stopper på 400 kW. 

Porsche har allerede røpet at bilen skal kunne trekke opp mot 3,5 tonn. 

Powered by Labrador CMS