-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Du kan trygt dra på norgesferie med Tesla
Denne uken åpner Tesla en Supercharger-stasjon i Honningsvåg. Dermed dekker de Norge på langs med sitt hurtigladenettverk – fra Lindesnes til Nordkapp.
Tesla åpnet den første Supercharger-stasjonen i Europa på Dombås i 2013. Siden den gang har nettverket vokst betraktelig, og det er nå 81 Supercharger-stasjoner med til sammen 1132 ladestolper i Norge.
I fjor reiste rekordmange nordmenn på ferie i eget land, og Supercharger-nettverket hadde ifølge Tesla allerede god kapasitet for å møte den økte trafikken.
De har statistikk som sier at 96 prosent av Tesla-eiere som Supercharget i Norge i løpet av sommeren 2020 fikk koblet til en lader innen to minutter fra ankomst til stasjonen.
Siden 1. august i fjor og frem til i dag har Tesla ifølge OFV levert mer enn 11.500 biler i Norge, og hittil i år er Model 3 Norges mest solgte elbil med drøyt 4800 registreringer.
– Derfor satser vi betydelig på ladeinfrastrukturen vår i år, og har gjort en rekke utvidelser før fellesferien, forteller kommunikasjonsdirektør Even Sandvold Roland hos Tesla Norge og ramser opp følgende:
- Europas første Supercharger-stasjon på Dombås har blitt utvidet til 24 ladestolper, og 2/3 av stolpene på stasjonen er nå V3 Superchargere
- Supercharger-stasjonen på Brokelandsheia har fått mer enn doblet kapasiteten sin med 16 nye V3 Supercharger-stolper, til glede for nordmenn som ferierer på Sørlandet
- Skei og Innhavet utvides med fire midlertidige V3 Supercharger-stolper på hver stasjon i påvente av økt trafikk denne sommeren
- Midlertidig V3 Supercharger-stasjon med fire ladestolper i Stryn er på plass for å imøtekomme ferierende nordmenn
Tesla fortsetter også å åpne nye stasjoner, og har ifølge Roland planer om å åpne til sammen mer enn 30 nye Supercharger-stasjoner i Norge i 2021.
Oslos største ladestasjon åpner for Tesla-kunder
– I tillegg til å skrive ladehistorie ved å bli første ladeoperatør som fullstendig knytter Norge sammen fra nord til sør, åpner vi denne uken ladestasjonen i Sentrum P-hus i Oslo, fortsetter Roland.
– Stasjonen er Oslos største hurtigladestasjon med god margin, og har 18 V3 Supercharger-ladestolper. Det er allerede lagt opp til å senere kunne utvide til totalt 40 V3 Supercharger-ladestolper i anlegget.
City Supercharging-programmet er en prøveordning for å se om dette kan gjøre det enklere å være elbileier i byene. Tesla planlegger Supercharger-stasjoner i blant annet Bergen, Stavanger og Trondheim, og til neste år kommer det flere stasjoner i Oslo.
Teknologiske fremskritt
Siden mars 2020 har Tesla utelukkende bygget V3 Superchargere på nye stasjoner i Norge. Disse har en effekt på opptil 250 kilowatt, noe som betyr enda kortere ladepauser når man skal på elektrisk langtur i en Tesla.
En Model 3 Long Range kan ifølge Tesla lade opptil 120 kilometer rekkevidde på fem minutter på en V3 Supercharger, og en typisk ladeøkt er på om lag 15 minutter.
– For Tesla er det avgjørende at det er en god opplevelse å bruke ladeinfrastrukturen vår, og derfor har vi sørget for at det er sømløst å bruke en Supercharger. Du trenger bare koble ledningen til bilen, så begynner ladingen, forteller Roland.
– Gjennomsnittsprisen for Supercharging på våre norske stasjoner er 2,9 kroner per kilowattime. Supercharging er rimeligere enn å lade hos andre tilbydere av hurtig- og lynlading, samt vesentlig billigere enn å fylle drivstoff på fossilbiler, konkluderer han.
Du finner kart over alle ladestasjonene på Teslas hjemmeside her