-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
De sikreste bilene
EuroNCAP vraker biler over en lav sko. Siden de startet sine tester i 1997 har en rekke splitter nye biler blitt trillet ut av deres laboratorier som vrak. Vi gir deg de samlede resultatene.

EuroNCAP deler bilene inn i følgende 10 kategorier (klikk for å lese omtaler):
- SmåbilerSmå familiebilerStore familiebilerLuksusbilerRoadstereStore SUVer / offroadereSmå SUVer / offroadereSmå MPV (flerbruksbiler)Store MPV (flerbruksbiler)Pickups
Bilene testes i front- og sidekollisjoner og kan oppnå inntil 16 poeng ved frontkollisjoner og 18 poeng ved sidekollisjoner (16 pluss 2 tilleggspoeng for en test hvor bilene slynges sideveis mot en stolpe). I tillegg får de inntil 2 bonuspoeng for varsel om bruk av bilbeltet (til sammen 36 poeng). Disse testene danner så grunnlag for hvor mange stjerner bilene får i en skala fra 0 til 5.
Det deles også ut poeng for hvor skadelige bilene er for myke trafikanter de måtte treffe, igjen med stjerner på en skala fra 0 til 5.
Kriteriene har blitt endret noe gjennom årene, men det er en klar trend at nye biler blir stadig sikrere. Kravene er forskjellige innen de ulike kategoriene, slik at en småbil med fire stjerner ikke nødvendigvis er like sikker som en stor familiebil med samme karakter.
Skeptikere hevder at mange av bilprodusentene lager sine biler slik at de skal komme best mulig ut i Euro NCAP testene uten at dette forteller alt om bilens sikkerhet. Du finner alle detaljer på hjemmesiden til Euro NCAP.