-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Vi står 3 arbeidsuker i kø
Ferske resultater fra TomToms årlige Traffic Index rapport viser at pendlere over hele verden bruker i gjennomsnitt åtte arbeidsdager i kø per år. I Norge er dette tallet mye høyere

Ifølge rapporten tilbringer pendlere i de fire største byene i gjennomsnitt over to arbeidsuker i kø. De dyrbare timene som går tapt i rushtiden kunne vært utnyttet på en mer effektiv måte, dersom trafikken ble styrt bedre.
Sammenlignet med fjoråret viser tallene at den norske trafikken forverres. Alle byene opplever en sterk økning i ettermiddagstrafikken i forhold til samme tidspunkt i fjor.
Traffic Index er verdens mest nøyaktige måling av trafikkhindringer i 169 byer over hele verden. Den sammenligner reisetiden under normal trafikkflyt med reisetid i rushtiden, men tar hensyn til lokale veier og motorveier.
Basert på disse sammenligningene, har TomTom identifisert verdens mest trafikkerte byer. I andre kvartal 2013 er det Moskva, Istanbul og Rio de Janeiro som tar henholdsvis første, andre og tredje plass.
I Norden er det Stockholm som topper listen med 10. plass blant verdens byer. Oslo er på 18. plass totalt. Stockholm har store forsinkelser i morgenrushet, mens Oslo har mer ettermiddagstrafikk.
Tallene viser også at Oslo-pendlere som kjører 30 minutter hver vei, tilbringer 102 timer i kø per år. Det tilsvarer nesten 3 arbeidsuker i året.
Ifølge TomToms norske sjef, Tore Wøllo Bjørnsengen, speiler de nye resultatene den internasjonale økonomiske situasjonen.
- Vi ser et tydelig mønster som viser at rushtidsnivåene øker i takt med at de europeiske landene begynner å komme tilbake etter den økonomiske nedgangen. I tillegg trenger måten trafikken styres på en radikal omlegging, sier Bjørnsengen.
Traffic Index er basert på detaljert kunnskap om det globale veinettet og har som mål å hjelpe sjåfører, bedrifter og myndighetene til å håndtere trafikkproblemene mer effektivt.
- Funnene i Traffic indeksen viser også at sanntids trafikkinformasjon har potensial til å lette rushtiden i byområder ved å omdirigere sjåfører vekk fra trafikkorker, og hjelpe pendlere til å ta smartere avgjørelser, legger Bjørnsengen til.