-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Flere Maser-detaljer
Nå har Maserati sluppet ut enda noen detaljer, og nye bilder, av sin kommende Quattroporte – Firedørs som er modellens ganske prosaiske navn. En akselavstand på 3064 mm forteller at dette er seriøst: det er lenger enn en Mercedes S-Klasse.
Denne gang er det Pininfarina som har stått for utformingen, det er vel nesten det eneste italienske karosserihuset som ikke har vært borti en Quattroporte en eller annen gang. De nye bildene antyder et mesterverk. Tilbake til italienske former, svungne skjermer, kurver i alle plan, her er det ikke mye linjal som har vært i bruk.
Vi får vite at den er 5062 mm lang, 1895 mm bred og 1438 mm høy, men hva vi ikke får vite er hvor rommelig den er innvendig. De som har vært der forteller imidlertid at denne har et baksete som utbakseter alt på denne siden av lang Maybach, og at innredningen er aldeles nydelig. Spesifikasjonene forteller for øvrig at du kan velge mellom tre forskjellige tresorter i innvendig trim. Og at skinnet finnes i ti forskjellige nyanser og overflater. Og dette er standard-menyen. Muligheter for å personliggjøre det hele finnes det også massevis av.
Men man nevner vel ikke Maserati uten å antyde at det er en viss klasse over mekanikken også. Fabrikken sier at dette blir en skikkelig førerens bil. Med motoren plassert bak forakselen, snakker vi om en sentralplassert maskin, men med vekten trukket frem i den retningen spissen vanligvis befinner seg på en pil. Det er en V8 motor på 4,2 liter, med fire ventiler pr. sylinder og en ytelse på 400 hester. Gearkassen er en automat som gir mulighet for full manuell kontroll. Fra manualer på rattet, selvfølgelig. Og det vi foreløpig er fortalt om ytelser er at den vil få en toppfart på nær 280 km/t.