-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Seat først ute igjen
Hvor lenge skal Seat være ikke-eksisterende på det norske markedet? Nå har de lansert en ny lekkerbisken, lenge før Volkswagen er klar med en tilsvarende modell.
Det spanske Volkswagen-merket har ikke vært markedsført i Norge på årevis, selv om de stadig utvider modellporteføljen og har en lineup som burde passe meget fint inn hos oss.
Harald A. Møller tapte mye penger i sitt forsøk på å lansere Seat rundt årtusenskiftet, men mye har skjedd siden den gang. Og når man kan leve av å selge noen hundre italienske biler i året, må det da være mulig å selge noen spanjoler også?
I februar avduket de en ny Ibiza, måneder før Volkswagen avduket sin nye Polo.
De har en meget populær SUV i Ateca, og nå lanserer de en utfordrer i det kompakte SUV- / crossover-segmentet gjennom Arona. En direkte konkurrent til Nissan Juke i et segment som får nye utfordrere i et sett. Blant annet har Hyundai og Kia nylig vist sine utfordrere, Kona og Stonic.
Arona er tredje nye Seat-modell i år, etter en facelifted Leon og en helt ny Ibiza. Og det stopper ikke der – allerede i 2018 skal Seat på banen med en større SUV i klassen over Ateca.
Bilen bygges på VW-gruppens MQB A0-plattform, den samme som danner grunnlag for Ibiza og nye Polo, og vi vet at Volkswagen skal lansere en kompakt SUV på samme plattform neste år. Den vil nok ha mye til felles med Arona.
Bilen har en lengde på 4138 mm, som er 79 mm lengre enn nye Ibiza. Men den største forskjellen ligger i høyden der Arona rager 99 mm høyere i landskapet. Det gir ekstra luft over hodet i både forseter og bakseter, og et bagasjerom på 400 liter.
Bakkeklaringen er økt med 15 mm og føreren sitter 52 mm høyere enn i en Ibiza. Dermed har han eller hun bedre oversikt, samtidig som bilen er lettere å komme seg inn og ut av – en detalj mange godt voksne mennesker verdsetter høyt.
Motorutvalget består av 3-sylindrede bensinmotorer med 95 eller 115 hestekrefter, samt et firesylindret alternativ på 150 hk som er forbeholdt den sportslige FR-utgaven. De som foretrekker diesel kan velge mellom 1,6-litere på 95 eller 115 hk.
Alt man ønsker av utstyr for sikkerhet og komfort kan bestilles, og Seat tilbyr en rekke muligheter for individualisering av så vel eksteriør som interiør.
Seat Arona får sin verdenspremiere i Frankfurt i september, og det er dessverre ikke noe som tyder på at den kommer til Norge gjennom offisielle kanaler. Men om fristelsen blir for stor kan du besøke en Seat-forhandler i Sverige – der fins det mange av dem.