-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Gammelt merke, på vei til bake
Det var noen edle franske merker som overlevde krigen også, men ikke mye mer. Delahaye, Salmson, Bugatti, Hotchkiss hadde alle noen etterkrigshikk. Delage også. Men nå er det noen som vil blåse liv i denne igjen.
Den nye Delagen er ganske fjern fra den opprinnelige oppskriften.
Riktignok har også de sin racing-historie, med innslag både i Grand Prix og på steder som Le Mans, men utover i 1930-årene, og de siste leveårene opp til midten av 50-tallet, ble de fetere og stadig mer komfortable, ofte med noen av Frankrikes vakreste karosserier.
Men selv om bilen forsvant eksisterte selvfølgelig fan-grunnlaget. Og nå vil Les Amies de Delage litt mer enn bare å kjæle for de gamle stas-bilene.
De har leaset bort navnet til en som heter Laurent Tapie som sammen med ‘noen virkelig dedikerte milliardærer’ vil bygge «en Formel 1 bil for gater og veier.»
Vepseform, når du se den ovenfra, med det lukkede karosseriet så langt fra forhjulene at den nesten ser ut som en åpne-hjul racerbil.
Inne i cockpiten sitter fører og passasjer tandem, og bak seg har de en ganske voldsom V 12 motor.
Og der stemmer det – V 12 er Delage tradisjon.
Både den turbofrie motoren og åtte trinns dobbelclutch-kassa er hjemmebygget. Til drivlinjen er det også koblet en elmotor på 110 hk, når ekstra oppgaver skal utføres.
Til sammen skal dette gi hybriden 1100 hk. Og 1400 kg er ikke urimelig i denne klassen.
Når man ser karosseriet er det åpenbart at det hadde vært vanskelig å montere en dør eller to der. Slik at ut og inn blir gjennom taket som løftes.
Det snakkes om 2,3 millioner dollar og at produksjonen skal starte neste år. Ikke mer enn 30 eksemplarer forresten.
Det er også snakk om at man ser på runderekorden på Nürburgring. Tidligere Formel 1-fører Jacques Villeneuve er testsjåføren som skal gjøre den i stand til noe såpass oppsiktsvekkende.
Den gamle Delage tror jeg overhodet ikke ville sette sin gummi på den banen.