-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Helt ny Avensis Verso til Geneve
Det er klart Toyota måtte ha med en ny bilmodell til Geneve, for det er jo snart gått fire uker siden sist vi omtalte en nyhet fra dem. Avensis Verso er en flerbruksbil bygget på en helt ny plattform.

Det blir den laveste i Toyotas rekke av flerbruksbiler, og i størrelse ligger den mellom Picnic og Previa når den kommer på det norske markedet rett over sommerferien. Med en høyde på 1,66m er den 11cm lavere enn Previa men noe høyere enn Picnic. Lengden på 4,65m er omtrent midt mellom de to og det samme gjelder bredden på 1,76m.
Interiøret er, som seg hør og bør for en flerbruksbil, svært fleksibelt med hensyn til passasjerer og bagasje. Den kan leveres som fem- , seks- eller syvseter med opptil tre seterader.
I startfasen vil Avensis Verso bli levert med to alternative motorer, en 2-liters VVT-i bensinmotor med 150hk og en 2-liters D-4D dieselmotor som yter 116hk med et dreiemoment på solide 250 Nm og et oppgitt snittforbruk på 0,65 liter på mila.
Avensis Verso er designet i Europa ved Toyotas eget designsenter ED2. Som nevnt kommer den til Norge først utpå høsten, og prisene er derfor ikke klare enda. Men for at du skal få en indikasjon nevner vi at Picnic koster fra 316.000 som personbil (den selges ikke som varebil). Avensis Verso blir nok noe dyrere enn den.
Fra før har som kjent Toyota sin populære Yaris Verso som minstemann blant flerbruksbilene. Og i forbindelse med Detroit fortalte vi om Matrix som er bygget på den nye Corolla plattformen. (Klikk her for å lese.) Det er vel ikke utenkelig at også den finner veien til Norge etter hvert!