-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Neste sekser fra Mazda
Dersom neste generasjon Mazda6 arver designtrekkene fra Takeri, er det mange konkurrenter som bør skjelve i buksene.
Vi møtte konseptbilen Takeri på Tokyo-utstillingen i november, og de som skal til Genève om noen uker får se den der.
I den forbindelse har Mazda sluppet mange nye bilder av den vakre kreasjonen.
Takeri er en videreutvikling av Shinari, og begge anvender designspråket «Kodo – Soul of Motion» med flytende, vakre linjer.
Mazda sier den gir en smakebit på designretningen for neste generasjon sedan i CD-segmentet – i praksis betyr det erstatningen for Mazda6 som vi vet skal lanseres i løpet av et par år, med Skyactiv-teknologi som vi prøvekjørte allerede i fjor sommer.
Skyactiv
Under panseret sitter en Skyactiv-D dieselmotor med Mazdas egenutviklede stopp/start og 6-trinns Skyactiv-Drive automatkasse.
LES MER OM MAZDAS AVANSERTE TEKNOLOGI, som skal sørge for maksimal energieffektivitet samtidig som Mazdas lekne kjøreegenskaper opprettholdes.
i-Eloop
Dette blir første modell som skal utrustes med i-Eloop, en forkortelse for Intelligent Energy Loop.
Dette er Mazdas regenerative bremsesystem, som benytter en unik løsning for å konvertere kinetisk energi til elektrisitet under nedbremsing, og som lagrer energien i en kondensator i stedet for i batterier.
Strømmen benyttes til å drive bilens elektriske systemer, og reduserer dermed belastningen på motoren, noe som medfører drivstoffreduksjon på inntil 10 prosent.
Volumselgere
Viktigste produksjonsmodell på Mazdas stand blir uten tvil den nye CX-5, men for tredje år på rad viser de igjen en «limited edition» MX-5 som skal få fart i vårsalget.
I år kan du velge om du vil ha myk eller hard topp, og i begge tilfeller får du med unike finesser, som forkrommede detaljer i lykter og grill, Havana Brown skinninteriør, et avansert lydanlegg og det første integrerte navigasjonsanlegg noensinne i en MX-5.
Spesialutgaven leveres i fire alternative lakkfarger – Radiant Ebony, som er unik for denne modellen, samt Crystal White Pearl, Metropolitan Grey og Brilliant Black.
De siste to årene har Mazda hatt spesialutgaver av MX-5, og det har ifølge OFV resultert i tilsammen 155 nye registreringer av den populære roadsteren.
LES VÅRE PRØVEKJØRINGER AV MX-5:
20 år med reinspikka kjøreglede