-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Hondas superbil
I Genève står NSX i sin endelige form – med Honda-emblemer. Men fortsatt er den et år unna veien.
Detroit-utstillingen i januar sto for verdensdebuten etter at vi har fått den servert i konseptform i flere omganger – ikke så rart, det er jo der den skal produseres, og det er sikkert der den også finner flest kunder – som Acura NSX.
Men nå er Acura-logoene erstattet av Hondas H. Ellers får vi egentlig ikke så mye mer info enn vi fikk i januar.
Hybrid
La oss likevel gjenta noen av de viktigste detaljene i kortform. Den superlette konstruksjonen benytter eksklusive materialer for å holde vekten så lav som mulig. Hvor lav? Det får vi foreløpig ikke vite.
Hybrid drivlinje bestående av en midtstilt twin turbo V6, en nitrinns dobbel clutch girkasse (DCT) og tre elmotorer. Vi loves imponerende ytelser, men fortsatt ikke et pip om samlet effekt, null til hundre eller toppfart.
Å kalle nye NSX japansk blir feil – den er i sin helhet utviklet og skal bygges i Raymond, Ohio, hvor Honda har bygget opp en dedikert produksjonslinje.
Sentralstyrt
Hele instrumentpanelet er en stor TFT-skjerm. På denne henter du frem ønsket informasjon via et innstillingshjul plassert mellom setene.
Via dette kan du også betjene bilens Dynamic System som lar deg velge mellom fire kjøremodi – Quiet, Sport, Sport+ og Track. Her påvirker man motor, transmisjon og chassis, samt motorlyd.
Som du sikkert har gjettet gir «Quiet» ren eldrift over korte avstander. Bilens mest dynamiske sider kommer naturlig nok best frem ved Track-innstillingen.
God kontakt
Som seg hør og bør har NSX launch control der man henter ut maks fra bensinmotor og de tre elmotorene.
Maks grep skal besørges av ContiSportContact-dekk i dimensjon 245/35Z R19 foran og 295/30S R20 bak, stoppegenskapene av et karbo-keramisk bremsesystem med 6-pots calipere foran og 4-pots bak.
Det er moro at en produsent som Honda satser på en så rendyrket sportsbil som dette. Og det skal bli artig å følge dem i Formel 1 hvor de i år er tilbake hos sin mangeårige samarbeidspartner McLaren. Sammen kan de bli dynamitt!