-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Gratis hurtiglading
For å gjøre elektriske Renault Zoe mer attraktiv forbedres nå rekkevidden til 240 km (best i klassen), men best av alt: gratis strøm i fem år følger med på kjøpet om bilen lades på Fortums hurtigladestasjoner.
Det manglet ikke på optimisme da Renault, sterkt forsinket, lanserte elektriske Zoe i Norge.
Selv om dedikert ladepunkt hjemme fulgte med bilen uten ekstra kostnad, aksepterte ikke Zoe uten videre norsk strøm. Det var altså ikke bare å koble bilen til en hvilken som helst stikkontakt.
Nettopp ladebegrensningene la en salgsdemper på en ellers meget interessant bil og salget stoppet på 433 enheter.
Oppdatert
Nå er ladeproblemene løst med en egen ladekabel som aksepterer både IT og TN nettverk.
I tillegg oppgraderes bilen teknisk med ny motor som har mindre ytre mål og samtidig utnytter energien bedre.
Effekten er fortsatt på 65 kW (88 hk), men batterikapasiteten øker fra 22 kWh til 23,3 kWh (220 Nm i moment) som betyr 30 km økt rekkevidde. Total rekkevidde per opplading oppgis nå til 240 km som er best i klassen.
Gratis strøm
For ytterligere å sukre pillen har Renault inngått avtale med strømleverandøren Fortum slik at alle som kjøper ny Zoe kan hurtiglade på Fortums ladepunkter gratis i fem år. Antall punkter bygges stadig ut, blant annet i samarbeid med Kiwi og McDonalds.
I tillegg følger fortsatt egen veggboks med 3,6 kW kapasitet med i bilprisen.
Prisen på Zoe endres ikke. Det betyr at rimeligste Zoe Life (inkludert veggboks) koster 199.900 kroner. Bedre utstyrte Zoe Intens koster 229.900 kroner. Sistnevnte kan også leveres med hurtigere lading (11 kW veggboks) for 20.000 kroner ekstra.
Rent størrelsesmessig befinner Renault Zoe seg mellom VW e-Up og VW e-Golf / Nissan Leaf / Kia Soul. Hittil i år (ifølge OFV per 9. mars) var Zoe registrert i 172 eksemplarer som gjør den til den sjette mest populære elbilen i Norge.