-
Billakkerer
Møller Bil Romerike AS
-
Konsernleder
Albjerk Bil AS
-
Daglig leder
Motor Forum AS, Drammen
-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
Jeep Grand Cherokee CRD
Med en ny "common rail" under panseret har Grand Cherokeedieselen blitt mer kultivert.

Først publisert i BIL 3 - 2002.
Jeep har funnet tiden moden for å erstatte den italienske 3,1-liters dieselmotoren i Grand Cherokee med en Mercedesbasert 2,7-liter. Det er minst tre fordeler med den nye dieselmotoren. Selv om motorvolumet er redusert, byr den nye motoren på både mer kraft og bunndrag. Antall hester har økt med 23, og dreiemomentkurven ligger på topp over et langt bredere turtallsområde enn før. Akselerasjonstiden fra null til hundre, som tidligere var beskjedne 14,0 sekunder, er nå kuttet ned med nesten tre sekunder. En ikke uvesentlig forbedring finner vi i støynivået, for den tidligere dieselmotoren var ikke den mest stillegående. Dessuten har det lavere motorvolumet bidratt til at bilens pris er noen tusenlapper lavere enn før.
Motoren og automatkassen jobber harmonisk, og det solide dreiemomentet gjør bilen velegnet som trekkvogn. Forholdsvis myk fjæring bidrar til en vaggende gange på landeveien. En noe ufølsom styring sammen med brede dekk gjør sitt til at bilen sporer lett, så den må ha små,hyppige korreksjoner på rattet for å holde kursen.
Selv om det er 80 cm innlastingshøyde, er bagasjerommet lett å laste på grunn av flatt gulv helt ut til lukeåpningen. Bredden mellom hjulkassene er 104 cm.
Utstyrsnivå Limited betyr at komforten om bord er upåklagelig, med skinnseter, klimaautomatikk med separat innstilling for fører og passasjer, 10-veis elektrisk justering av forseter, Cruise Control, kjørecomputer samt 12-volt uttak både i midtkonsollen og ved bakluka. Når setet, speil og radio er programmert, gjør bilens minnesystem at "dine" innstillinger automatisk kobles inn når du trykker på fjernåpneren. Nytt av året er at det finnes et enda høyere utstyrsnivå, nemlig Overland, som betyr at blant annet soltak står på standardlisten.
JEEP Grand Cherokee CRD:
Motor: 5-sylindret. Sylindervolum: 2685 ccm. Effekt: 120 kW (163 hk) v/4000 o/min. Dreiemoment: 400 Nm v/1800-2600 o/min.
Transmisjon: Firehjulsdrift. 5A.
Dekk: 235/ 65R17. Mål: Lengde: 461,3 cm. Bredde: 183,6 cm. Høyde: 176,2 cm. Akselavstand: 269,1 cm. Sporvidde f/b: 151,1/151,1 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 2055 kg. Tillatt totalvekt: 2506 kg. Maks vogntogvekt: 5866 kg. Maks taklast: 68 kg.
Bagasjerom: 1110 liter (VDA).
Tankvolum: 78 liter.
Aks. 0 - 100: 11,2 sek
Toppfart: 190 km/t
Forbruk bykjøring: 1,25 l/mil
Forbruk landevei: 0,81 l/mil
Forbruk snitt: 0,97 l/mil
Pris, Limited-versjon: kr. 679.000,-
Forbruk i følge 99/100/EU.