-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Hyundai Tucson 2.0 CRDi: Fristende pakke
Tucson har fått en sterkere dieselmotor, som konsernbror Kia Sportage.


Hyundai Tucson
Først publisert i BIL 7 - 2006.
I forrige nummer hadde vi prøvekjøring av Sportage med samme motor. Det samme gjelder for Tucson som Sportage, den nye dieselen med variabel turbogeometri er langt sterkere, men leveres ikke med automatkasse. Men med en så villig motor behøver man heller ikke bruke gearstanga så ofte. Motor og gearkasse passer meget godt sammen, og styrefølelsen er bedre enn i storebror Santa Fe.
Det er god plass i Tucson, både i forseter og bakseter, men bagasjerommet kunne vært større. Førersetet burde vært mulig å justere enda mer ned, på laveste nivå føles det som man sitter oppunder taket og ser ned på instrumentene.
For drøyt 400.000 kroner får du en kompakt firehjulstrekker med en virkelig sterk dieselmotor, og kjekt utstyr som automatisk klimaanlegg, kjørecomputer, fartsholder og stabilitetskontroll.
Vi skulle gjerne sett at Hyundai hadde sluttet å dytte de mest glorete bilsetereoenhetene med flimrende display inn i dashbordet, og heller valgt en diskret modell. Aller helst burde den vært integrert, vi kan forvente det nå i 2006.
En annen ting som er verd å merke seg er at i fjor ble det solgt 993 Hyundai Tucson i Norge, mot 580 av søstermodellen Kia Sportage. Men inntil utgangen av april i år er det solgt 143 Sportage mot 70 Tucson. Vi skal ikke spekulere for mye i dette, men det virker som om Hyundai har litt å strekke seg etter.
Kort om bilen:
Pris fra: kr. 393.050
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1991 ccm. 103 kW (140 hk) v/4000 o/min. 305 Nm v/1800-2500 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 433 x 183 x 173 cm. Akselavstand: 263 cm. Bakkeklaring: 19,5 cm. Egenvekt m/fører: 1693 kg. Tillatt totalvekt 2260 kg.
Dekk: 215/65R16.
Bagasjerom: 325 liter (VDA).
Tankvolum: 58 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 12,0 sek
Toppfart: 177 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,71 l/mil
CO2-utslipp: 187 g/km