-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Jaguar oppgraderer I-Pace
Jaguars suverene bestselger i Norge får nå oppgraderinger som vil glede dem som lader hjemme.
I-Pace er uten sammenligning Norges mest solgte Jaguar gjennom tidene.
Siden de første bilene startet å rulle på norske veier i 2018 er det ifølge OFV www.ofvas.no hittil registrert 4589 nye I-Pace på EV- og EB-skilter – tilsvarende over 90 prosent av det norske Jaguar-salget i perioden.
Nå er 2021-modellen klar for salg, og den får noen oppgraderinger som enkelte kan sette pris på.
Dersom man lader fra en tre-fas veggboks på 11 kW AC kan man ifølge Jaguar lade nok til 53 km kjørelengde på en time, eller fylle batteriene helt i løpet av 8,6 timer. Tilsvarende fra en 7 kW lader er 35 km og 12,75 timer.
Fra hurtigladere er forholdet det samme som tidligere – en 100 kW lader skal gir strøm nok til 125 km i løpet av et kvarter.
Ifølge Jaguar blir I-Pace første modell som tar i bruk deres siste nyvinning på infotainment-fronten med betegnelse Pivi Pro. Systemet fins fra tidligere kun i nye Land Rover Defender.
Systemet kombinerer et 12,3-tommers instrumentpanel med 10- og 5-tommers berøringsskjermer som inneholder et nytt meny- og navigasjonssystem.
Det inkluderer sanntids trafikkoppdatering og status for ladestasjoner. Systemet kan benytte denne informasjonen for å optimalisere rutevalg til å inkludere ladestopp, inkludert ledige ladestasjoner, ladepris og estimert ladetid.
2021-utgaven av I-Pace får også en ny lakkfarge, og 19-tommers felger erstatter 18-tommere på S-modellene.
Innendørs tilbys et 3D surround kamerasystem som standard, mens Jaguar Land Rovers digitale ryggespeil med speil- og videobilde kommer som nytt tilvalg.
I tillegg har Jaguar installert et ioniseringssystem i klimaanlegget, inkludert et filtreringssystem som fanger ørsmå partikler. Systemet kan iverksettes mens bilen står til lading og akklimatisering før kjøreturen starter.
2021-modellen er bestillingsklar nå.