Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7

Eliminerer rekkeviddeangsten

Volkswagen viser neste elbil på CES

Volkswagen benytter den store elektronikkmessen i Las Vegas til å gi en forsmak på merkets neste elbil. ID.7 blir en stor sedan med inntil 700 kilometer rekkevidde.

Publisert Sist oppdatert

Allerede til høsten skal de første Volkswagen ID.7 ankomme norske veier. Nå deler Volkswagen ferske bilder av det som kan bli deres nye elektriske flaggskip, dog i en godt kamuflert konseptbil.

Volkswagen har for lengste varslet at deres helelektriske ID.-familie utvides. I fjor viste det tyske bilkonsernet frem en elektrisk sedan i Passat-størrelse med stor bakluke, som da hadde konseptnavnet ID. Aero.

Nå røper de at den nye elbilen får betegnelsen ID.7.

Salgsstart blir senere i 2023, og de første bilene skal etter planen rulle ut på norske veier i siste del av 2023.

– 2023 blir det siste året hvor vi selger fossile personbiler, deretter tilbyr vi utelukkende nullutslippsmodeller. En allerede rikholdig ID.-familie legger til rette for det, og i enda større grad når ID.7 kommer. Den kan treffe mange av Passat-kundene, og kunder som ønsker seg enda mer plass, sier Thomas Meiner, direktør for Volkswagen personbil i Harald A. Møller AS.

Volkswagen ID.7 blir en romslig familiebil, på størrelse med Passat som har vært meget populær på vårt marked i en årrekke.

Volkswagen omtaler den nye helelektriske familiebilen som sitt nye flaggskipsmodell. Endelige WLTP-verdier er ikke klare, men Volkswagen antyder at ID.7 får en rekkevidde på inntil 700 km ved blandet kjøring.

Den nær produksjonsklare utgaven av ID.7 vises med kamuflasje på elektronikkmessen i Las Vegas denne uken.

Større skjerm

Volkswagen har lyttet til kundenes tilbakemeldinger når de har bygget ID.7.

Blant annet blir større skjerm og head-up-display standard på modellen. Infotainment-skjermen får en diameter på hele 38 centimeter (15 tommer). Volkswagen lover også at head-up-displayet får flere nye funksjoner.

Intelligent teknologi

Volkswagen tar også teknologien et par hakk videre i bilen, blant annet med et nytt klimaanleggkonseptet med intelligente ventiler som tilbyr flere funksjoner.

En parkert ID.7 kan for eksempel oppdage når sjåføren nærmer seg, basert på hvordan nøkkelen beveger seg. Basert på dette begynner anlegget å kjøle ned interiøret på varme sommerdager, eller varme det opp på kalde dager, før sjåføren setter seg bak rattet.

Nydesignede "Smart Air Vents" kontrollerer luftstrømmen og beveger seg dynamisk for å fordele luften over store områder så raskt som mulig.

Hvis det er passasjerer i bilen, kan luften ledes rett mot kroppen eller indirekte ventilere interiøret. Disse funksjonene kan aktiveres og lagres individuelt for hver bruker.

– ID.7 blir stor, effektiv, intelligent og selvsagt fullelektrisk. Med andre ord et perfekt nytt tilskudd til ID.-familien, og en modell vi tror kan bli et nytt Volkswagen-ikon for fremtiden, konkluderer Meiner.

Powered by Labrador CMS