-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedsfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Rio tok ikke slutt
Det er kanskje ikke olympiaden vi tenker på, men Kias mellomklassebil. Den kommer i fornyet versjon til Paris.
Foreløpig har vi bare sett tegninger av den nye bilen – og det er ikke veldig lett å fortelle hva som har skjedd.
Hvis du ikke er sikker på hvordan dagens modell ser ut, så kan du sjekke her
Rette linjer og glattere overflater har gitt bilen en helt ny karakter, skriver fabrikken i den første pressemeldingen – umiddelbart er det kanskje ikke SÅ lett å få øye på.
Men når man snakker om konkrete ting, som lengre akselavstand, lengre overheng foran og en rettere C-stolpe, er det klart at vi alle sammen burde kunne se forskjell.
Jeg tror allikevel jeg skal vente med å synes noe som helst før jeg ser den i Paris.
Men når designsentret i Tyskland nevnes foran filialen i California, og at designarbeidet skjedde i samarbeid (det står riktignok «tett» samarbeid) med designsentret i Namyang, er jeg egentlig ganske trygg.
Det tyske mannskapet er bra, og de har vist at de klarer europeiske oppgaver før.
Nå er dette faktisk mer enn bare en Euro-jobb, Ria er faktisk Kios – sorry, Rio er faktisk Kias bestselgende globale modell – bare i fjor ble det solgt nesten en halv million av dem over hele verden.
Norge tok seg bare av ca. 400 av dem – totalt. Siden den første dukket opp på registreringsstatistikken i 2001, har vi kjøpt litt over 4.000 av dem. Det er bare de fire siste årene vi har sett årsvolum som lå over 300.
Nå kan det hende at vi vil kunne snakke om Rioer – eller hva det heter i flertall – i fremtiden. Det er heite rykter om en GT-utgave med hatch-karosseri på slutten av neste år.