-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Kia Rio 1.3
Gunstig pris, god plass og mye utstyr – Kia Rio er en typisk koreaner.

Først publisert i BIL 5 - 2001.
Drøyt et år etter at den debuterte under bilutstillingen i Genéve i fjor vår, er Kia Rio nå på plass hos landets 41 forhandlere. Det har tatt så lang tid fordi Kia valgte å la produksjonskapasiteten først og fremst dekke etterspørselen på hjemmemarkedet og i USA.
Førermiljøet er nøkternt, den sorte hardplasten på dashbordet minner om japanske biler tidlig på nittitallet, men det er funksjonelt og oversiktlig. Brytere, knapper og hendler er logisk plassert og innen god rekkevidde. Vi sitter i faste, gode seter, selv om de mest langbente kunne tenke seg litt lengre sittepute. Gearføringen er forholdsvis lang, og dermed føles den også noe upresis. Støydempingen mot motoren er god. Hjulopphenget oppfører seg kultivert over fartsdempere, men klarer ikke helt å svelge små, skarpe ujevnheter.
To kollisjonsputer, ABS-bremser og fem hodestøtter er selvfølgelig standard. Det samme er vindusvisker på bakrute, høydejusterbare hovedlys og 12 volt uttak i bagasjerommet. Velger du å avstå fra utstyr som klimaanlegg, setevarme, justerbart ratt, høydejustering av førersetet, elektriske vindusheiser foran og turteller, får du en Kia Rio RS for under 150.000 kroner. Rio er en helt grei femseter til den prisen, men de 17.000 kronene som løfter bilen opp til utstyrsnivå LS, ser ut til å være vel anvendte penger – ikke minst med tanke på hvor interessant bilen blir på bruktmarkedet.
KIA RIO 1.3 LS:
Motor: 4-sylindret rekkemotor. Sylindervolum: 1343 ccm. 55 kW (75 hk) v/5500 o/min. 115 Nm v/3000 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. Femtrinns manuell gearkasse.
Dekk: 175/65R14.
Mål: Lengde: 421,5 cm. Bredde: 167,5 cm. Høyde: 144,0 cm. Akselavstand: 241,0 cm. Sporvidde f/b: 143,3/145,0 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1111 kg. Tillatt totalvekt: 1447 kg. Volum:
Bagasjerom: 400 liter (VDA).
Tank: 45 liter.
Aks. 0 - 100: 14,3 sek.
Toppfart: 172 km/t
Forbruk by: 0,94 l/mil
Forbruk landevei: 0,58 l/mil
Forbruk snitt: 0,71 l/mil
CO2-utslipp: 174 g/km
Pris: kr 166.900,-
Forbruk og CO2 i følge 99/100/EU.