-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kia Rio 1.3
Gunstig pris, god plass og mye utstyr – Kia Rio er en typisk koreaner.

Først publisert i BIL 5 - 2001.
Drøyt et år etter at den debuterte under bilutstillingen i Genéve i fjor vår, er Kia Rio nå på plass hos landets 41 forhandlere. Det har tatt så lang tid fordi Kia valgte å la produksjonskapasiteten først og fremst dekke etterspørselen på hjemmemarkedet og i USA.
Førermiljøet er nøkternt, den sorte hardplasten på dashbordet minner om japanske biler tidlig på nittitallet, men det er funksjonelt og oversiktlig. Brytere, knapper og hendler er logisk plassert og innen god rekkevidde. Vi sitter i faste, gode seter, selv om de mest langbente kunne tenke seg litt lengre sittepute. Gearføringen er forholdsvis lang, og dermed føles den også noe upresis. Støydempingen mot motoren er god. Hjulopphenget oppfører seg kultivert over fartsdempere, men klarer ikke helt å svelge små, skarpe ujevnheter.
To kollisjonsputer, ABS-bremser og fem hodestøtter er selvfølgelig standard. Det samme er vindusvisker på bakrute, høydejusterbare hovedlys og 12 volt uttak i bagasjerommet. Velger du å avstå fra utstyr som klimaanlegg, setevarme, justerbart ratt, høydejustering av førersetet, elektriske vindusheiser foran og turteller, får du en Kia Rio RS for under 150.000 kroner. Rio er en helt grei femseter til den prisen, men de 17.000 kronene som løfter bilen opp til utstyrsnivå LS, ser ut til å være vel anvendte penger – ikke minst med tanke på hvor interessant bilen blir på bruktmarkedet.
KIA RIO 1.3 LS:
Motor: 4-sylindret rekkemotor. Sylindervolum: 1343 ccm. 55 kW (75 hk) v/5500 o/min. 115 Nm v/3000 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. Femtrinns manuell gearkasse.
Dekk: 175/65R14.
Mål: Lengde: 421,5 cm. Bredde: 167,5 cm. Høyde: 144,0 cm. Akselavstand: 241,0 cm. Sporvidde f/b: 143,3/145,0 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1111 kg. Tillatt totalvekt: 1447 kg. Volum:
Bagasjerom: 400 liter (VDA).
Tank: 45 liter.
Aks. 0 - 100: 14,3 sek.
Toppfart: 172 km/t
Forbruk by: 0,94 l/mil
Forbruk landevei: 0,58 l/mil
Forbruk snitt: 0,71 l/mil
CO2-utslipp: 174 g/km
Pris: kr 166.900,-
Forbruk og CO2 i følge 99/100/EU.