-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Kia Rio 1.3
Gunstig pris, god plass og mye utstyr – Kia Rio er en typisk koreaner.
Først publisert i BIL 5 - 2001.
Drøyt et år etter at den debuterte under bilutstillingen i Genéve i fjor vår, er Kia Rio nå på plass hos landets 41 forhandlere. Det har tatt så lang tid fordi Kia valgte å la produksjonskapasiteten først og fremst dekke etterspørselen på hjemmemarkedet og i USA.
Førermiljøet er nøkternt, den sorte hardplasten på dashbordet minner om japanske biler tidlig på nittitallet, men det er funksjonelt og oversiktlig. Brytere, knapper og hendler er logisk plassert og innen god rekkevidde. Vi sitter i faste, gode seter, selv om de mest langbente kunne tenke seg litt lengre sittepute. Gearføringen er forholdsvis lang, og dermed føles den også noe upresis. Støydempingen mot motoren er god. Hjulopphenget oppfører seg kultivert over fartsdempere, men klarer ikke helt å svelge små, skarpe ujevnheter.
To kollisjonsputer, ABS-bremser og fem hodestøtter er selvfølgelig standard. Det samme er vindusvisker på bakrute, høydejusterbare hovedlys og 12 volt uttak i bagasjerommet. Velger du å avstå fra utstyr som klimaanlegg, setevarme, justerbart ratt, høydejustering av førersetet, elektriske vindusheiser foran og turteller, får du en Kia Rio RS for under 150.000 kroner. Rio er en helt grei femseter til den prisen, men de 17.000 kronene som løfter bilen opp til utstyrsnivå LS, ser ut til å være vel anvendte penger – ikke minst med tanke på hvor interessant bilen blir på bruktmarkedet.
KIA RIO 1.3 LS:
Motor: 4-sylindret rekkemotor. Sylindervolum: 1343 ccm. 55 kW (75 hk) v/5500 o/min. 115 Nm v/3000 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. Femtrinns manuell gearkasse.
Dekk: 175/65R14.
Mål: Lengde: 421,5 cm. Bredde: 167,5 cm. Høyde: 144,0 cm. Akselavstand: 241,0 cm. Sporvidde f/b: 143,3/145,0 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1111 kg. Tillatt totalvekt: 1447 kg. Volum:
Bagasjerom: 400 liter (VDA).
Tank: 45 liter.
Aks. 0 - 100: 14,3 sek.
Toppfart: 172 km/t
Forbruk by: 0,94 l/mil
Forbruk landevei: 0,58 l/mil
Forbruk snitt: 0,71 l/mil
CO2-utslipp: 174 g/km
Pris: kr 166.900,-
Forbruk og CO2 i følge 99/100/EU.