-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Konklusjon
Dette er ikke en ren sammenligningstest. Målet var å finne ut om det er mulig å kombinere baneglede med familieliv. Legger du godviljen til, er det mulig.
![Konklusjon](https://image.bilnorge.no/386838.webp?imageId=386838&width=960&height=644&format=jpg)
Du må slakke på komfortkravene og det praktiske, samtidig som du legger en god sum penger på bordet.
Ingen av disse bilene er billige.
Litt påfallende er det imidlertid å se at det først og fremst er norske avgifter som gjør dem dyre. En Cooper S eksklusive avgifter koster rett over 200.000 kroner.
Om vi fortsetter å se bort fra avgiftene er ikke prisdifferansen opp til en Golf GTI mer enn 30.000 og opp til en Focus RS snaut 70.000 kroner.
Det er før du begynner å legge på norske avgifter. Når disse er regnet ut, er prisdifferansen mellom Mini og Ford blitt 400.000.
De 330.000 som da skiller de to bilene gjør jo ikke Focus til en bedre bil – dermed blir forskjellen mellom de tre bilene langt mindre enn man skulle tro noe poengene også viser.
Golfen viser seg igjen som den beste allrounderen.
Dette er imidlertid biler som sjelden handles med fornuft uansett – snarere basert på entusiasme – og det må man bare klappe for.