-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Konklusjon
Dette er ikke en ren sammenligningstest. Målet var å finne ut om det er mulig å kombinere baneglede med familieliv. Legger du godviljen til, er det mulig.

Du må slakke på komfortkravene og det praktiske, samtidig som du legger en god sum penger på bordet.
Ingen av disse bilene er billige.
Litt påfallende er det imidlertid å se at det først og fremst er norske avgifter som gjør dem dyre. En Cooper S eksklusive avgifter koster rett over 200.000 kroner.
Om vi fortsetter å se bort fra avgiftene er ikke prisdifferansen opp til en Golf GTI mer enn 30.000 og opp til en Focus RS snaut 70.000 kroner.
Det er før du begynner å legge på norske avgifter. Når disse er regnet ut, er prisdifferansen mellom Mini og Ford blitt 400.000.
De 330.000 som da skiller de to bilene gjør jo ikke Focus til en bedre bil – dermed blir forskjellen mellom de tre bilene langt mindre enn man skulle tro noe poengene også viser.
Golfen viser seg igjen som den beste allrounderen.
Dette er imidlertid biler som sjelden handles med fornuft uansett – snarere basert på entusiasme – og det må man bare klappe for.