-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konklusjon
Dette er ikke en ren sammenligningstest. Målet var å finne ut om det er mulig å kombinere baneglede med familieliv. Legger du godviljen til, er det mulig.

Du må slakke på komfortkravene og det praktiske, samtidig som du legger en god sum penger på bordet.
Ingen av disse bilene er billige.
Litt påfallende er det imidlertid å se at det først og fremst er norske avgifter som gjør dem dyre. En Cooper S eksklusive avgifter koster rett over 200.000 kroner.
Om vi fortsetter å se bort fra avgiftene er ikke prisdifferansen opp til en Golf GTI mer enn 30.000 og opp til en Focus RS snaut 70.000 kroner.
Det er før du begynner å legge på norske avgifter. Når disse er regnet ut, er prisdifferansen mellom Mini og Ford blitt 400.000.
De 330.000 som da skiller de to bilene gjør jo ikke Focus til en bedre bil – dermed blir forskjellen mellom de tre bilene langt mindre enn man skulle tro noe poengene også viser.
Golfen viser seg igjen som den beste allrounderen.
Dette er imidlertid biler som sjelden handles med fornuft uansett – snarere basert på entusiasme – og det må man bare klappe for.