-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Electric London
Vi har allerede fortalt om Think på London-utstillingen. Men Electric Vehicle Village er enda mer enn det.
Det var selvfølgelig riktig av arrangørene i London å sørge for en skikkelig presentasjon av elektriske biler. Både de som kan kjøpes i dag, og de som ligger litt lenger inn i fremtiden. Derfor arrangerer de Electric Vehicle Village, og ved siste opptelling var det ca. 20 biler der.
El-taxi
For eksempel den første el-taxien som tilbys London. Den er basert på en Peugeot og Allied Vehicles i Skottland har brukt tre år på å utvikle denne.
Men på tross av Londons uttalte interesse for zero-utslipp biler har Allied fått beskjed om at deres E7 ikke passer der, de kommer for eksempel ikke til å få hjelp til å sette opp ladestasjoner, så det bredte seg en underlig følelse i den grønne delen av utstillingen i går.
Selvfølgelig hjelper det heller ikke at denne vil komme til å koste 4000 pund mer enn en av de vanlige London Cabene.
Mega City
Men en som så positivt på fremtiden, og som allerede kan skryte av fortiden, er franske Aixam som lenge har solgt sin 2-seters Mega City i England. Nå presenterer de en fire-seters utgave av den kjente modellen samtidig som to-seteren har fått en facelift.
Mega har alltid imponert både med design og konstruksjon. En stiv alu-ramme med ABS akryl-plater utenpå er en god oppskrift for en bybil, og tre meters lengde er også attraktivt.
En av de som selger Mega-bilene i London-området er Nice Ltd. Navnet kommer ikke bare av at de synes el-biler er Nice, men det er også en sammentrekning av No Internal Combustion Engine.
MyCar
I denne Nice-familien viste de en rekke spennende nyheter i London. MyCar kommer fra Hongkong og er designet av Giugiaro Design. Den koster de forholdsvis vanlige 11.000 pund man må betale for en to-seters elbil i London i dag.
Ze-O
Mens Ze-O, som kommer fra Kina og er formgitt av Bertone, vil komme på rundt 18.000 pund. Men her snakker vi om en fullvokst femseter med fire dører og stor bakluke.
Det er selvfølgelig oppgitt spesifikasjoner for disse bilene som er ganske attraktive, men alle som har kjørt elektrisk vet at det er ikke spesifikasjonene, men høyrefoten din som avgjør rekkevidde og at hastigheten er direkte omvendt proporsjonal med rekkevidden.
Det er imidlertid ingen av de som kan kjøres ut av butikkene i dag som har særlig radikale løsninger på batterier eller elektronikk.
Riktignok var det noen kinesiske modeller som het Quiet Car I og II som presenterte Li-Io batterier som bare veide 100 kg, og Tesla Roadster skal jo varte opp med avanserte drivlinjer. Men skal du ha en el-bil i dag må du nøye deg med litt mer primitive, og tunge, løsninger.
e500
Så selv den elektrifiserte Fiat 500 utgaven som italienske Micro-Vett presenterte her må nøye seg med nesten blybatterier, Lithium Polymer er disse, og de driver en 22 kW sterk motor.
Det er en smule energiopptak ved bremsing, men ellers trenger den 8 timer i kontakten for å få nok til 110 kms kjøring.
Vi vil sikkert få denne modellen tilbudt her hjemme også. Micro-Vett er en av Europas store ombyggere og leverer blant annet en elektrisk Fiorino som for lengst har vært presentert her hjemme.