-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Leken Macan
Velger du en Porsche med GTS i betegnelsen, kan du være trygg på å få den mest lekne varianten i familien. Vi gleder oss derfor til å teste ut nykommeren Macan GTS.
Jeg har kjørt GTS-varianter av Porsches sportsbiler, som 911, Cayman og Boxster, og latt meg imponere.
Men enda mer imponerende er det når de henter frem de mest sportslige sidene i biler som i utgangspunktet ikke er designet for å kjøres på bane – som Panamera og Cayenne.
Nå skal gapet mellom Macan S og Macan Turbo tettes med nye Macan GTS. Jeg er ikke det minste i tvil om at dette blir noen av det morsomste du kan kjøre i SUV-klassen, men i løpet av noen uker skal du få bekreftelsen fra kollega Skavold Lystad som er blant de første som får kjøre den.
S pluss
Drivlinjen tilsvarer den som sitter i Macan S, en 3-liters bi-turbo bensinmotor som sender kreftene til alle hjørner via en PDK dobbel clutch girkasse. PTM-systemet fordeler kreftene dit de best kan nyttiggjøres.
Effekten er økt til 360 hestekrefter (+ 20 hk) og maks dreiemoment er 500 Newtonmeter (+ 40 Nm).
Macan GTS gjør unna sprinten til hundre på 5,2 sekunder (- 0,2 sek.) og har en toppfart på 256 km/t (+ 2 km/t). Velger du Sport Chrono pakken barberer du aks-tiden med ytterligere to tideler.
Bakkeklaringen er redusert med 15 mm og chassiset er mer sportslig tunet, ifølge Porsche, uten at det blir for ekstremt under daglig kjøring. Standardfelgene er matt sorte 20-tommere med ulik dekkdimensjon på de to akslene.
Typisk GTS
Interiøret skiller seg ut med GTS sportsseter med Alcantara senterpaneler, og ekstra Alcantara trim. Et herlig lydbilde garanteres av Porsches spesialkalibrerte sportseksos.
Et nytt infotainment-system med betegnelsen PCM gjør sin SUV-entre i Macan GTS, noe som blant annet innebærer navigasjon med sanntids trafikkinformasjon og smartfon integrasjon via Apple CarPlay.
Også eksteriøret har sorte detaljer, høyglanset i de øvre regioner og matte i de nedre, samt en spesiell Sport Design-pakke.
For første gang kan også Macan leveres med LED hovedlys, inkludert et dynamisk system som lyser opp veien maksimalt uten å blende møtende.
Macan GTS kan bestilles hos din Porsche-forhandler nå, og de første bilene leveres våren 2016. Den får en prislapp på kr 1.307.000 - før du krysser av på "må-ha"-listen.
Her ser du priser og data på eksisterende Macan-modeller
Du får våre førsteinntrykk servert i løpet av noen uker.