-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
Kjært barn, mange navn
Nye Mazda MX-5 dukker opp på stadig flere steder. I påsken sto den i New York. I spesialutgave.
I Japan heter bilen rett og slett Mazda Roadster mens amerikanerne bruker den japanske betegnelsen Miata. Det burde kanskje vært omvendt!
Selv om modellen i Europa heter MX-5, nøyer ikke en entusiast seg med det om du forteller ham at du eier en.
Da vil han vite hvilken utgave du kjører, om det er en NA (originalen 1989-97), en NB (gen. 2 1998-2005) eller NC (2005 til i dag). Og da har du selvsagt allerede skjønt at nykommeren har kodenavn ND.
Club-racer
entusiastiske tilbakemeldinger fra de første som har kjørt bilen, og regner med at vi skal få satt oss bak rattet på et eksemplar i god tid før den norske lanseringen som er lagt til september.
Modellen som ble vist i New York var en Miata Club. Blant spesialutstyret på denne er 17-tommers «gunmetal» felger med dekk i 205/45-17, "limited-slip" differensial, Bilstein dempere samt frontspoiler og en diskret spoiler på kofferten.
Bilen har et avansert infotainment-system fra Bose med 7-tommers berøringsskjerm. Club-modellen kan mot pristillegg leveres med BBS spesialfelger, Brembo bremser og sideskjørt.
I USA skal modellen kun selges med toliters motor mens vi i Norge kan velge mellom en 1,5-liter med 131 hk eller 2,0-literen med 160 hk.