-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Produktiv lakkleder/lakkerer
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Kjært barn, mange navn
Nye Mazda MX-5 dukker opp på stadig flere steder. I påsken sto den i New York. I spesialutgave.
I Japan heter bilen rett og slett Mazda Roadster mens amerikanerne bruker den japanske betegnelsen Miata. Det burde kanskje vært omvendt!
Selv om modellen i Europa heter MX-5, nøyer ikke en entusiast seg med det om du forteller ham at du eier en.
Da vil han vite hvilken utgave du kjører, om det er en NA (originalen 1989-97), en NB (gen. 2 1998-2005) eller NC (2005 til i dag). Og da har du selvsagt allerede skjønt at nykommeren har kodenavn ND.
Club-racer
entusiastiske tilbakemeldinger fra de første som har kjørt bilen, og regner med at vi skal få satt oss bak rattet på et eksemplar i god tid før den norske lanseringen som er lagt til september.
Modellen som ble vist i New York var en Miata Club. Blant spesialutstyret på denne er 17-tommers «gunmetal» felger med dekk i 205/45-17, "limited-slip" differensial, Bilstein dempere samt frontspoiler og en diskret spoiler på kofferten.
Bilen har et avansert infotainment-system fra Bose med 7-tommers berøringsskjerm. Club-modellen kan mot pristillegg leveres med BBS spesialfelger, Brembo bremser og sideskjørt.
I USA skal modellen kun selges med toliters motor mens vi i Norge kan velge mellom en 1,5-liter med 131 hk eller 2,0-literen med 160 hk.