-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kjært barn, mange navn
Nye Mazda MX-5 dukker opp på stadig flere steder. I påsken sto den i New York. I spesialutgave.
I Japan heter bilen rett og slett Mazda Roadster mens amerikanerne bruker den japanske betegnelsen Miata. Det burde kanskje vært omvendt!
Selv om modellen i Europa heter MX-5, nøyer ikke en entusiast seg med det om du forteller ham at du eier en.
Da vil han vite hvilken utgave du kjører, om det er en NA (originalen 1989-97), en NB (gen. 2 1998-2005) eller NC (2005 til i dag). Og da har du selvsagt allerede skjønt at nykommeren har kodenavn ND.
Club-racer
entusiastiske tilbakemeldinger fra de første som har kjørt bilen, og regner med at vi skal få satt oss bak rattet på et eksemplar i god tid før den norske lanseringen som er lagt til september.
Modellen som ble vist i New York var en Miata Club. Blant spesialutstyret på denne er 17-tommers «gunmetal» felger med dekk i 205/45-17, "limited-slip" differensial, Bilstein dempere samt frontspoiler og en diskret spoiler på kofferten.
Bilen har et avansert infotainment-system fra Bose med 7-tommers berøringsskjerm. Club-modellen kan mot pristillegg leveres med BBS spesialfelger, Brembo bremser og sideskjørt.
I USA skal modellen kun selges med toliters motor mens vi i Norge kan velge mellom en 1,5-liter med 131 hk eller 2,0-literen med 160 hk.