-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mazdas nye fleksible
Mazda5 er merkets nye kompakte flerbruksbil med plass for inntil syv personer. Her hevder Mazda å ha kombinert funksjonalitet med kjøreglede og design.
Du får den med to eller tre seterader og kan frakte fra 5 til 7 passasjerer. Mazda5 har relativt kompakte ytre mål med en lengde på 4,50, en bredde på 1,75 og en høyde på 1,62 meter. Akselavstanden er 2,75 meter. Dermed er den større en dagens Premacy - bilen den erstatter - i alle retninger, men mest i lengden (+ 20cm).
Store skyvedører med en bredde på 70cm letter innstiging til andre og tredje seterad. Adkomst til bakerste rad skjer ved et enkelt håndgrep og begge de bakre radene kan raskt foldes sammen for å danne et stort, nærmest flatt bagasjeromsgulv.
Mazda5 skal leveres med fire alternative firesylindrede motorer, to for bensin og to for diesel. Bensinmotorene på 1,8 og 2,0 liter yter henholdsvis 115 og 145hk. Dieselalternativene er 2-litere på henholdsvis 110hk / 310 Nm samt en high power-utgave på 143hk / 360Nm. 5-trinns manuell gearkasse er standard i bensinutgavene mens dieselmodellene har 6-trinns.
Modellen kommer på markedet høsten 2005, så Mazda var tidlig ute med å vise frem nyheten. –Mazda5 skiller seg først og fremst fra konkurrentene gjennom design, sier Mazdas norske PR-sjef, Marina Bakkum. –Dessuten får vi dieselmotorer som egner seg godt for Europa, legger hun til og gleder seg til å få nok et bein å stå på.
Typiske konkurrenter for Mazda5 blir Opel Zafira, Renault Scenic, Toyota Corolla Verso, VW Touran og mange andre fleksible kompaktbiler.