-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Mazdas nye fleksible
Mazda5 er merkets nye kompakte flerbruksbil med plass for inntil syv personer. Her hevder Mazda å ha kombinert funksjonalitet med kjøreglede og design.
Du får den med to eller tre seterader og kan frakte fra 5 til 7 passasjerer. Mazda5 har relativt kompakte ytre mål med en lengde på 4,50, en bredde på 1,75 og en høyde på 1,62 meter. Akselavstanden er 2,75 meter. Dermed er den større en dagens Premacy - bilen den erstatter - i alle retninger, men mest i lengden (+ 20cm).
Store skyvedører med en bredde på 70cm letter innstiging til andre og tredje seterad. Adkomst til bakerste rad skjer ved et enkelt håndgrep og begge de bakre radene kan raskt foldes sammen for å danne et stort, nærmest flatt bagasjeromsgulv.
Mazda5 skal leveres med fire alternative firesylindrede motorer, to for bensin og to for diesel. Bensinmotorene på 1,8 og 2,0 liter yter henholdsvis 115 og 145hk. Dieselalternativene er 2-litere på henholdsvis 110hk / 310 Nm samt en high power-utgave på 143hk / 360Nm. 5-trinns manuell gearkasse er standard i bensinutgavene mens dieselmodellene har 6-trinns.
Modellen kommer på markedet høsten 2005, så Mazda var tidlig ute med å vise frem nyheten. –Mazda5 skiller seg først og fremst fra konkurrentene gjennom design, sier Mazdas norske PR-sjef, Marina Bakkum. –Dessuten får vi dieselmotorer som egner seg godt for Europa, legger hun til og gleder seg til å få nok et bein å stå på.
Typiske konkurrenter for Mazda5 blir Opel Zafira, Renault Scenic, Toyota Corolla Verso, VW Touran og mange andre fleksible kompaktbiler.