-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Renault Mégane Sport Tourer: For komfortens skyld
Renault Mégane er komfortable biler, som stasjonsvogn med en sterk dieselmotor og automatgear er den en komfortmester.
![Renault Mégane Sport Tourer: For komfortens skyld](https://image.bilnorge.no/178859.webp?imageId=178859&width=960&height=636&format=jpg)
Først publisert i BIL 6 - 2005.
Når Mégane kom på markedet som 3- eller 5-dørs kombikupé rynket mange på nesa av designen, men stasjonsvogna som kalles Sport Tourer er langt mer konvensjonell i utseendet. God plass har den også, bagasjerommet er på hele 520 liter og baksetet rommer to voksne komfortabelt.
Interiøret er funksjonelt og har god kvalitet. Førerplassen er god, men lange personer vil synes sitteputen er litt kort. 1,5-liters dieselmotoren kan fås som 80- eller 100-hester, vi kjørte den sterkeste. Den drar jevnt og godt gjennom registeret, uten for mye støy. Samspillet med automatkassa er utmerket, og når det trengs kan gearkassa betjenes manuelt ved å vippe spaken til siden.
Renault har tydeligvis lagt vekt på å gi Sports Tourer komfortable kjøreegenskaper. Den sluker store og små ujevnheter overbevisende, og understellet takler aktiv kjøring godt. Problemet er som vanlig den elektriske styreservoen hos Renault. Man har svært lite følelse med underlaget gjennom rattet, og korrigerer man i en sving blir det ofte for brått.
Det er ikke vanskelig å se attraksjonen i denne stasjonsvogna. Den er blant de rommeligste i klassen, den har høy komfort med lavt støynivå,
og den sterke motoren kombinert med automatgear gjør enhver kjøretur så avslappet som mulig.
Renault Mégane 1.5 dCi Sport Tourer aut.
Pris grunnmodell: kr. 247.950,–
Pris prøvekjørt: kr. 265.661,–
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1461 ccm. 74 kW (100 hk) v/4000 o/min. 200 Nm v/1900 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 451 x 177 x 146,5 cm. Akselavstand: 264 cm. Egenvekt m/fører: 1329 kg. Tillatt totalvekt 1850 kg.
Dekk: 205/55R16.
Bagasjerom: 520–1600 liter (VDA).
Tankvolum: 60 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 13,1 sek.
Toppfart: 178 km/t.
Forbruk blandet kjøring: 0,46 l/mil.
CO2-utslipp: 121 g/km.