-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Renault Mégane Sport Tourer: For komfortens skyld
Renault Mégane er komfortable biler, som stasjonsvogn med en sterk dieselmotor og automatgear er den en komfortmester.
Først publisert i BIL 6 - 2005.
Når Mégane kom på markedet som 3- eller 5-dørs kombikupé rynket mange på nesa av designen, men stasjonsvogna som kalles Sport Tourer er langt mer konvensjonell i utseendet. God plass har den også, bagasjerommet er på hele 520 liter og baksetet rommer to voksne komfortabelt.
Interiøret er funksjonelt og har god kvalitet. Førerplassen er god, men lange personer vil synes sitteputen er litt kort. 1,5-liters dieselmotoren kan fås som 80- eller 100-hester, vi kjørte den sterkeste. Den drar jevnt og godt gjennom registeret, uten for mye støy. Samspillet med automatkassa er utmerket, og når det trengs kan gearkassa betjenes manuelt ved å vippe spaken til siden.
Renault har tydeligvis lagt vekt på å gi Sports Tourer komfortable kjøreegenskaper. Den sluker store og små ujevnheter overbevisende, og understellet takler aktiv kjøring godt. Problemet er som vanlig den elektriske styreservoen hos Renault. Man har svært lite følelse med underlaget gjennom rattet, og korrigerer man i en sving blir det ofte for brått.
Det er ikke vanskelig å se attraksjonen i denne stasjonsvogna. Den er blant de rommeligste i klassen, den har høy komfort med lavt støynivå,
og den sterke motoren kombinert med automatgear gjør enhver kjøretur så avslappet som mulig.
Renault Mégane 1.5 dCi Sport Tourer aut.
Pris grunnmodell: kr. 247.950,–
Pris prøvekjørt: kr. 265.661,–
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1461 ccm. 74 kW (100 hk) v/4000 o/min. 200 Nm v/1900 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 451 x 177 x 146,5 cm. Akselavstand: 264 cm. Egenvekt m/fører: 1329 kg. Tillatt totalvekt 1850 kg.
Dekk: 205/55R16.
Bagasjerom: 520–1600 liter (VDA).
Tankvolum: 60 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 13,1 sek.
Toppfart: 178 km/t.
Forbruk blandet kjøring: 0,46 l/mil.
CO2-utslipp: 121 g/km.