-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nytt flaggskip fra Stuttgart
Få biler har vel så mange oppdrag i offisielle sammenhenger på vårt kontinent som Mercedes S-Klasse. Men selv prestisjemodeller må fornyes med jevne mellomrom.
Dagens S-Klasse ble lansert på Frankfurt-utstillingen høsten 2005, og selv om den har vært gjennom en ansiktsløftning og fått oppdaterte motorer, nærmer den seg nå ubønnhørlig et generasjonsskifte.
Foreløpig er prototypene som testes ut i nordisk vinterklima godt maskerte, men våre dyktige illustratører har likevel greid å manipulere frem et bilde som trolig ligger nært opptil utseendet på den kommende modellen.
Bilens designtrekk er tydelig influert av forskningsbilen F700 som ble vist allerede i 2007.
SE OGSÅ: 125 år med nytt konsept
Under panseret vil vi se Mercedes nye MoVe (modulbaserte V6 og V8) motorer.
Selv om det er sparsomt med detaljer, vet vi at motorene har avansert direkte innsprøytning- og turboteknologi.
Det vil også komme en hybridmodell med kombinasjonen høy effekt og lavt forbruk. Vi kan regne med null til hundre på rundt seks sekunder og snittforbruk på ca. 1/3 liter på mila.
LES OM: S-Klasse på sparebluss
Også toppmodellene fra AMG preges av strengere utslippskrav, så S63 AMG får en 5,5-liters V8 med twin turbo som erstatning for dagens 6,3-liters V8.
Trolig vil også V12-motoren i S600 / S 65 AMG bli droppet.
Vi forventer offisiell lansering av nye S-Klasse på slutten av 2012, men vi får neppe se den på veien før tidlig neste år.