-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Luksus og muskler
Våre spionfotografer har sikret seg bilder av fremtidige Mercedes-modeller. AMG skal sørge for spreke ytelser.
Neste år kommer en ny generasjon Mercedes SL på markedet. Den luksuriøse cabrioleten blir som sin forgjenger utstyrt med automatisk hardtop og beholder sine klassiske proporsjoner.
Fronten vil være påvirket av SLS AMG, og en rekke komponenter vil erstattes med nye i lettere materialer for å senke vekten på sportsbilen. Den vil også få nye drivlinjer - blant annet en 3,5-liters V6 og en 4,6-liters twinturbo V8.
SL 55 AMG
Når Mercedes utvikler en ny modell, er ikke datterselskapet AMG langt unna med sin spreke spesialutgave. Modellen vi kjenner som SL 63 AMG vil trolig erstattes av SL 55 AMG.
Årsaken er at AMG tar i bruk sin nye, normalt pustende 5,5-liters V8 i stedet for 6,2-literen de har brukt til nå. Mindre volum betyr ikke mindre ytelser, men trolig vil forbruket synke radikalt.
Det vil også komme en erstatning for den 12-sylindrede SL 65 AMG, og denne vil sannsynligvis bruke den samme V8-motoren, men da utstyrt med twin turbo slik at den yter i overkant av 600 hk.
De firedoble eksosrørene, store hjul og kryssventilerte bremseskiver røper at modellen på bildene er behandlet av AMG. Legg også merke til et stort luftinntak i den lave fronten.
Fremtidens ESS
Neste generasjon S-Klasse ligger lenger frem i tid, men også her er AMG godt i gang med sin heftige spesialutgave.
LES: Vår prøvekjøring av CL 63 AMG
Her vil AMG montere sin nyutviklede V8-motor, trolig med enkel turbo i S 63 AMG (eller muligens S 55 AMG) og twin turbo i toppmodellen, S 65 AMG – da med rundt 630 hester.
Begge modeller utstyres med 7-trinns Speedshift MCT girkasse perfeksjonert av AMG.