-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny prisknuser fra MG
MG har i dag offentliggjort norsk pris på nye MG4 Electric, og prisen tyder på at den blir en tøff utfordrer i kompaktsegmentet. Oppdatert med video fra den europeiske lanseringen 13/9-2022.
La oss like godt starte med prisen – for den starter ifølge importøren på 308.900 kroner eks. frakt og leveringskostnader. Om vi sammenligner med en naturlig konkurrent, Volkswagen ID.3, har denne en startpris på 366.600 kroner.
Nå er MG-importøren sparsom med detaljer i denne omgangen, men de nevner i alle fall en batteripakke på 64 kWt (ID.3 har 58 kWt, men her kan det være forskjell på brutto og netto) og en potensiell rekkevidde på opptil 435 kilometer (ID.3 har 422 km).
Som VW-modellen er også MG bygget på en dedikert og fleksibel elbilplattform som skal brukes av morselskapet SAIC for en rekke modeller i årene fremover.
Plattformen er så fleksibel at den kan anvendes for alt fra kompaktmodeller og sedaner til SUV-er og varebiler med akselavstand mellom 265 og 310 cm.
Et annet felles trekk med ID.3 er at MG4 er bakhjulsdrevet for å gi dynamiske kjøreegenskaper. I så måte er det også verd å merke seg 50:50 vektfordeling mellom akslene.
MG4 har en lengde på 429 cm, er 184 cm bred og rager 150 cm over asfalten. Om vi fortsetter sammenligning mot tyskeren, så er den 426 x 180 x 155 cm.
Motoren yter 150 kW (204 hk) og skal sørge for at null til hundre går unna på under åtte sekunder mens toppfarten er oppgitt til 160 km/t.
Batteripakken er blant de tynneste på markedet med en høyde på bare 110 mm. I første omgang tilbys kapasitet på 64 kWt, men senere vil det komme batterier som dekker spennet fra 40 til 150 kWt.
MG forteller videre at om du finner ut at du ønsker mer rekkevidde, så kan du bytte til et større batteri på et senere tidspunkt. De skal med andre tilby et system tilsvarende det NIO er alene om i dag.
Du skal også kunne oppgradere systemspenningen fra de opprinnelige 400 volt til 800 volt for å få raskere lading.
MG4 Electric skal lanseres i Europa i løpet av høsten og leveringene starter fra første kvartal 2023