-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny MG på fremtids-plattform
Etter bare drøye to år har MG i dag en imponerende portefølje av ladbare modell. Til høsten kommer nok en ny modell som kan klatre høyt på salgsstatistikkene.
Da de første MG-bilene rullet i land i Drammen i januar 2020 var det neppe noen som hadde forestilt seg hvordan velkomsten ville bli her i landet. Men svært mange nordmenn falt for den gunstig prisede SUV-en.
Så mange at det ifølge OFV ble registrert hele 3720 MG ZS første salgsår. Siden er programmet utvidet med ytterligere to elbiler samt en ladbar hybrid, sist ut var den elektriske stasjonsvognen MG5.
Til høsten kommer ytterligere en nykommer som skal inn i nisjen der vi blant annet finner VW ID.3. Med målene 429 x 184 x 151 cm er nykommeren MG4 EV litt lengre og bredere enn VW-modellen og leveres som ID.3 med bakhjulsdrift som standard.
Bilen skal bygges på en ny, fleksibel plattform med betegnelse MSP (Modular Scalable Platform) og skal lanseres i Storbritannia i september. Det tar neppe lang tid før Norge følger etter.
Plattformen er så fleksibel at den kan danne grunnlag for et rekke ulike karosseriformer, fra kompaktmodeller som MG4 til SUV-er og MPV-er med akselavstand på mellom 265 og 310 centimeter.
Til plattformen er det utviklet nye batterier som bare måler 110 mm i høyden. MG4 EV tilbys med alternativer på enten 51 eller 64 kWt. Førstnevnte gir en rekkevidde på 350 km mens den store pakken skal holde til 450 km.
MG sier foreløpig ikke noe om ladefart, men forteller at batteripakker på inntil 150 kWt er aktuelle i fremtiden.
Selv om MG4 kun skal tilbys med bakhjulsdrift er plattformen tilpasset firehjulsdrift med motorer på begge aksler. Den er klargjort for automatisk batteriskifte (som NIO) og programvaren kan oppdateres gjennom skyen (OTA) mens bilen står parkert i garasjen hjemme.
Om MG fortsetter sin aggressive prissetting kan MG4 EV bli en ny volumselger i det norsk markedet. Vi loves flere detaljer etter sommeren.